Profitul net al BMW Group a depășit 18 miliarde de euro anul trecut

Autor: Bogdan Bârliga 10 mart. 2023 Știri auto

Anul 2022 a fost conform așteptărilor pentru grupul bavarez: BMW a înregistrat o creștere EBT a companiei de 23,509 miliarde de euro (+46,4%) şi un profit net de 18,582 miliarde de euro (+49,1%) faţă de anul precedent. Veniturile companiei au crescut la 142,610 miliarde de euro (anul anterior: 111,239 miliarde euro/+28,2%).

Deși livrările au fost mai mici față de anul precedent de 2.399.632 de unităţi (anul anterior: 2.521.514 automobile/-4,8%), cererea constantă a clienţilor s-a reflectat în lista de comenzi. O parte dintre acestea nu au putut fi onorate în totalitate din cauza dificultăţilor cu furnizarea de componente semiconductoare, întreruperilor din lanţul de aprovizionare şi blocajelor COVID în China.

BMW Group a raportat profit înainte de rezultatul financiar de 13,999 miliarde de euro pentru întregul an (anul anterior: 13,400 miliarde euro/+4,5%). Profitul brut al BMW Group a înregistrat din nou o creştere  şi a ajuns la un nivel de 23,509 miliarde de euro (anul anterior: 16,060 miliarde euro/+46,4%). Marja EBT a companiei a fost de 16,5% (anul anterior: 14,4%; +2,1 puncte procentuale). Profitul net al BMW Group a fost de 18,582 miliarde de euro (anul anterior: 12,463 miliarde euro/ +49,1%).

Automobilele electrificate au reprezentat un total de 18,1% din vânzările globale

Din numărul total de unități de 2.399.632 livrate anul trecut automobilele electrificate (BEV şi PHEV) au reprezentat un total de 18,1% (433.792 unităţi/+32,1% faţă de 2021). Vânzările de automobile electrice au ajuns la 215.752 de unităţi – o creştere semnificativă faţă de anul precedent (+107,7% faţă de 2021).

BMW Group avea 149.475 de angajaţi la sfârşitul anului 2022 (anul anterior: 118.909/ +25,7%). Această creştere semnificativă se datorează în primul rând consolidării complete a BMW Brilliance Automotive Ltd., cu aproape 26.000 de angajaţi integraţi în BMW Group. Creşterea suplimentară a numărului de angajaţi pe toate segmentele a fost în principal în domeniile de dezvoltare şi IT, precum şi în reţeaua globală de producţie a BMW Group.

BMW X1 a intrat în finala pentru World Car of the Year 2023

Competiție puternică în finala World Car of the Year din acest an: juriul a ales deja trei modele și vom afla câștigătorul pe data de 5 aprilie. Pe lista scurtă pentru cel mai dorit trofeu din industria auto se află trei modele interesante: lupta va avea loc între BMW X1, Kia Niro și Hyundai Ioniq 6. Pentru titlul World Electric Vehicle 2023 compania bavareză mai are un reprezentat: noul BMW i7 a intrat în finală alături de Lucid Air și Hyundai Ioniq 6.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:

Sursa foto: BMW


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide