Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Audi. Toți producătorii auto au uzine în China. Mai puțin unul. Porsche spune că va construi mașini doar în Germania.
Porsche nu vrea să construiască mașini în China, în ciuda faptului că acolo este cea mai importantă piață pentru producătorul demașini sport. Anul trecut, Porsche a vândut 272.162 de mașini. Nu mai puțin de 88.968 de unități au fost livrate în China. 80.892 au rămas în Europa și doar 57.294 au luat drumul Statelor Unite ale Americii. China a fost singurul stat care nu a înregistrat scăderi în contextul pandemiei de coronavirus.
Constructori precum Mercedes-Benz, BMW, Audi și Volkswagen au înțeles importanța pieței chineze și au acționat în consecință. Produc mașini acolo și chiar modele sau versiuni dedicate exclusiv clienților de acolo. În schimb, Porsche ține piept curentului. CEO-ul companiei, Oliver Blume, susține că nu e cazul producătorului de mașini sport.
O fabrică în China i-ar ajuta pe cei de la Porsche să țină pasul cu cererea tot mai mare din Republică. Nemții resping însă, această idee. “Este un factor care ține de calitate și de a fi premium care ne obligă să producem în continuare mașini în Europa și pentru China”, a explicat Blume într-un interviu acordat publicației Financial Times. Astăzi nu are niciun sens. Peste 10 ani însă, nu știu. Depinde foarte mult de cum evoluează producția, dar și de cum se vor modifica reglementările în fiecare stat”, a adăugat CEO-ul.
Blume explică faptul că o producție concentrată pe teritoriul Germaniei îi permite companiei să mențină prețurile la același nivel. Merită, susține el, să păstrăm conceptul de “made in Germany” pentru a putea menține prețurile la un nivel ridicat. SUV-ul Cayenne însă, este construit la uzina companiei din Slovacia.
Surse neoficiale anunță însă, că Porsche ar putea lua în calcul o uzină de asamblare a vehiculelor sale în Malaezia. Aceasta contrazice declarațiile lui Oliver Blume.