Producătorul a stopat vânzările şi recheamă toate i3-urile vândute în SUA
Rechemările sunt înţelese de clienţi ca o dovadă de responsabilitate. Înainte de a fi vândute, maşinile sunt testate în toate scenariile posibile din trafic, în toate contextele de deplasare cunoscute omului până la data simulării. Din acest tip de motive, maşinile iau ani de zile pentru a fi lansate. Din faza de cercetare şi dezvoltare, până la vânzarea propriu-zisă.
Cu toate astea, sunt serii întregi care mai dau eroare din când în când, postvânzare. Pentru că niciodată nu poţi să previi toate situaţiile reale şi, vorba aia, viaţa bate filmul. Pot fi probleme din cauza unor anumite materiale la loturi limitate de producţie, pot să apară din senin probleme care generează rechemări generale, sunt o groază de posibilităţi. Să nu mai vorbim de covoraşele Toyota, o problemă pe care nimeni nu ar fi prevăzut-o.
Iată deci de ce se fac rechemări. În loc de o lipsă de încredere în calitatea produsului, rechemarea în service ar trebui văzută ca o reasigurare a producătorului că toate lucrurile sunt ok şi că viaţa ta nu e pusă deloc în pericol.
BMW e unul dintre brand-urile premium care nu se fereşte de rechemări, conştientizează că aşa se fac lucrurile corect într-o piaţă în care o singură maşină are în jur de 30.000 de componente. O piaţă care uşor va deveni şi ţinta unor atacuri digitale, dar aia e cu totul altă treabă, aia se poate regla prin WiFi.
Ultima rechemare BMW e mai mult hilară sau simpatică. Toate i3-urile vândute în SUA au fost rechemate şi probabil asta se va întâmpla în toată lumea. Sunt 30.000 de maşini vândute americanilor. Până la remedierea problemei, vânzările au fost oprite. Deşi problema poate fi rezolvată prin obligativitatea purtării centurii, nemţii vor să se asigure că totul e în regulă.
National Highway Traffic Safety Association (NHTSA) spune că printre conducătorii de maşini sunt 5% femei cu înălţime sub 1.52 m şi greutate mai mica de 50 de kilograme. Problema e că în testele NHTSA, a reieşit că aceste femei, în proporţie de 5% din toţi conducătorii, ar avea răni mai grave la gât decât cele admise într-o coliziune frontală, dacă nu ar purta centura. Deci s-ar încheia simplu cu purtarea centurii, însă BMW vrea să rezolve mica situaţie şi să se asigure că integritatea femeilor de 1.52m şi 50kg nu depinde 100% de purtarea centurii.
Autor Alexandru Banu