Producătorii de motociclete doresc realizarea bateriilor interschimbabile

Autor: Cristian Agatie 12 sept. 2021 Știri auto

Producătorii de motociclete doresc să se unească pentru realizarea bateriilor standardizate interschimbabile, astfel încât acestea să poată fi folosite de la o marcă la alta.

Intră în Galeria FOTO

Patru mari producători de motociclete – Honda, Yamaha, KTM și Piaggio – au anunțat o colaborare pentru standardizarea bateriilor pentru motociclete electrice, astfel încât acestea să poată fi interschimbabile de la o marcă la alta, informează AFP.

Cei patru producători, care sunt membri fondatori ai Consorțiului pentru motociclete cu baterii interschimbabile (SBMC), cred că „existența unui sistem de baterii interschimbabile dezvoltat în comun este o condiție cheie pentru dezvoltarea electromobilității de joasă tensiune”.

În același timp, însă, cei patru grei ai industriei moto recunosc că există provocări majore, în principal pentru că bornele de încărcare disponibile variază de la o țară la alta și informațiile pentru utilizatorii finali sunt încă limitate.

Printre țintele avute în vedere de cei patru sunt: dezvoltarea de specificații tehnice comune în ceea ce privește sistemele de baterii interschimbabile, confirmarea utilizării comune a sistemelor de baterii precum și promovarea astfel încât specificațiile comune ale consorțiului să devină un standard în cadrul organismelor de standardizare europene și internaționale.

Producătorii de motociclete doresc realizarea bateriilor interschimbabile. De ce nu fac la fel și producătorii auto?

Standardizarea bateriilor pentru motociclete electrice ar deschide calea spre un sistem comun de schimbare a baterilor consumate cu altele încărcate, ceea ce ar scădea considerabil timpii petrecuți la stațiile de încărcare. Un astfel de sistem a fost încercat în industria auto de către producători ca Nio, care oferă acest model în China. În acest caz, schimbarea unei baterii durează doar 5 minute, cu mult mai puțin decât o încărcare la un nivel rezonabil.

Totuși adoptarea la nivelul industriei auto al unui sistem de baterii interschimbabile este complicată. Bateriile sunt cea mai importantă componentă a unei mașini electrice, iar dezvoltarea acestora include drepturi de proprietate intelectuală pe care fiecare producător le vrea protejate de ochii concurenței. În plus, cele mai performante baterii sunt răcite cu lichid, ceea ce pune probleme în cazul demontării și montării.

În cazul motocicletelor însă, lucrurile ar putea avansa mult mai rapid. Producătorii moto nu sunt implicați în dezvoltarea bateriilor, iar caracteristicile acestora (răcire cu aer, printre altele) le face mult mai potrivite pentru un sistem interschimbabil. Astfel, întreaga industrie ar putea beneficia de pe urma unui astfel de sistem.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide