Producătorii chinezi asamblează mașini în fabricile din Rusia ce au aparținut brandurilor vestice
Potrivit unor noi rapoarte, producătorii chinezi au început să folosească fostele fabrici Renault, Nissan sau Mercedes-Benz pentru a construi mașini în Rusia.
În urmă cu trei ani, Rusia începea invazia asupra Ucrainei, iar acest lucru a făcut ca producătorii auto vestici să părăsească țara. Nume precum Renault, Nissan sau Mercedes-Benz au lăsat în urmă fabrici pe care le-au vândut statului rus și în care acum, potrivit Reuters, sunt asamblate mașini chinezești.
Producătorii de mașini chinezi au ocupat mai mult de jumătate din piața auto din Rusia în ceea ce privește vânzările, de când majoritatea omologilor occidentali au abandonat țara după invazia din februarie 2022 a Ucrainei.
Acum, aceștia își extind prezența pentru a se implica și mai mult în producția internă a Rusiei, subliniind modul în care Beijingul joacă un rol mai influent în peisajul și economia în schimbare a producției ruse de la invazie.
Chery asamblează mașini în fabricile ce au aparținut cândva producătorilor occidentali
Producătorul chinez de automobile Chery a început asamblarea de mașini în Rusia pentru vânzare în țară la trei fabrici eliberate de rivalii occidentali, inclusiv Volkswagen și Mercedes, au declarat pentru Reuters cinci persoane familiarizate cu subiectul.
Pe lângă importurile de mașini finisate în Rusia, Chery, care reprezintă aproape o cincime din vânzările de mașini de pasageri din Rusia, importă mașini aproape terminate și finalizează asamblarea în trei fabrici rusești, au spus sursele citate.
Se spune că în aceste fabrici sunt asamblate modelele Tiggo și Exeed, Tiggo 7 fiind rebranduit ca Xcite X-Cross 7. Xcite a câștigat premiul pentru „cea mai bună marcă nouă” din Rusia la o ceremonie de decernare a premiilor la sfârșitul lunii septembrie. Când a pornit producția în ianuarie, fabrica a spus că lucrează cu un „partener internațional” nenumit. A vândut 3.447 de mașini între lunile mai și septembrie ale acestui an.