Producătorii auto chinezi vor taxe pentru mașinile europene vândute în China. Care sunt condițiile dorite de aceștia?
Anunțul Comisiei Europene de săptămâna trecută a stârnit nemulțumiri printre oficialii chinezi, dar și printre producători. Uniunea Europeană intenționează să taxeze cu până la 38,1% mașinile electrice produse în China și care urmează să fie vândute în Europa.
Conform Carscoops, mai mulți producători de automobile chinezi doresc ca vehicule mari cu motoare cu combustie importate din Europa să fie taxate cu până la 25%. Acest anunț vine ca un răspuns la decizia Uniunii Europene de a majora tarifele de import pentru vehiculele electrice chinezești cu până la 38,1%.
La începutul acestei săptămâni, o întâlnire organizată de Ministerul Comerțului din China pentru a discuta opțiunile a avut loc la Beijing. La întâlnire au participat SAIC, BYD, BMW, Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz, Stellantis și Renault, plus cel puțin alți doi producători auto chinezi.
Această întâlnire a fost făcută cu scopul de a pune presiune pe Uniunea Europeană, dar a avut și rolul de protest împotriva tarifelor pe care UE vrea să le aplice începând cu 4 iulie 2024. Anunțul ar putea declanșa discuții între China și UE, deoarece tarifele anunțate de Bruxelles permit revizuirea în cazul în care cele două părți vor să găsească o soluție.
În mai, un centru de cercetare auto chinez afiliat guvernului a sugerat creșterea tarifelor de import pentru mașinile pe benzină din Europa cu motoare care depășesc 2,5 litri. Astfel, taxarea acestora va crește de la 15% la 25%. Datele Asociației Chinei pentru Autoturisme arată că anul trecut au fost exportate din Europa în China 196.000 de vehicule cu motoare mai mari de 2,5 litri, o creștere cu 11% față de anul precedent.
Astfel, cei mai afectați producători vor fi cei premium, care încă mai oferă motoare mari pentru mașinile din gamele actuale. Printre ei se numără Mercedes-Benz, BMW sau Porsche.