Constructorii auto prezenți în România cu unități de producție au avut parte de un început bun în acest an cu o creștere de peste nouă procente a unităților livrate.
Uzina Dacia de la Mioveni a performat cel mai bine, iar la fabrica Ford Otosan din Craiova oprirea producției pentru gama Ecosport reduce numărul de autoturisme fabricate în luna ianuarie.
Conform datelor oferite de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) în luna ianuarie a acestui an au fost produse in Romania un numar de 38.568 autoturisme.
Aceste cifre indică o creștere de 9.65% față de luna ianuarie 2022 când în România cele două uzine produceau 35.171 de unități.
Dintre acestea 26.322 mașini au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 12.246 de unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.
Deși anul trecut industria auto a trecut prin momente grele provocate de lipsa componentelor cei doi producători auto prezenți în România au reușit să treacă cu bine peste acest moment.
Producția totală de autoturisme pentru anul 2022 a atins volumul de 509.465 unități, în creștere cu 21 % față de anul 2021 (420.755 unități) și cu un plus de 16.3 % față de anul 2020 (438.107 unități).
Din numărul total de autoturisme produse anul trecut în România 314.228 de unități au ieșit de pe linia de fabricație a uzinei Dacia și 195.237 de mașini au fost produse la fabrica Ford din Craiova.
În timp ce în România au fost produse în 2022 în total 314.228 de autoturisme Dacia, uzinele din Maroc, aflate în Tanger și Casablanca, au produs un total de 350.018 de automobile.
Conform datelor Renault Group Morocco, producția de autoturisme Dacia din Maroc a fost împărțită între uzina de lângă Tanger (255.494 de unități) și unitatea mai veche din Casablanca a grupului francez (94.524 de unități).
Maroc a reușit să asambleze mai multe mașini Dacia decât uzina din România și în anii anteriori. De exemplu, în timp ce la noi în țară erau produse în 2020 259.999 de unități, în statul nord-african erau asamblate 277.474 de unități. La fel și în 2019, când la Mioveni erau produse 349.528 de mașini, iar în Maroc 394.902 unități.