Mobilitatea se va schimba radical în următorii ani, iar ideea de automobil cu motor termic va dispărea, lăsând locul maşinilor electrice cu funcţii avansate de conectivitate. Audi se pregăteşte să intre în cursă anul viitor cu e-tron, Nissan a lansat în premieră şi în România cea de-a doua generaţie a lui Leaf, iar Jaguar a venit deja cu I-Pace, primul SUV electric din gamă.
Piaţa auto locală a prins gustul maşinilor electrice anul trecut, iar pentru prima dată se discută deja despre „sute” de maşini eco noi vândute şi nu doar de câteva unităţi sau zeci de unităţi. Mai mult, programul prin care statul oferă 10.000 de euro pentru fiecare automobil electric nou vândut a prins viteză rapid, iar cu ajutorul acestuia un automobil verde poate fi cumpărat chiar şi cu mai puţin de 15.000 de euro cu TVA. Pentru o maşină cu o autonomie de 300-400 km, preţul ajunge la sub 25.000 de euro cu TVA.
În acest context, şi producătorii ies la rampă cu noi automobile verzi.
Audi spre exemplu va lansa anul viitor pe piaţa locală modelul e-tron, un SUV exclusiv electric. Mai mult, rezervările pentru primele 50 de unităţi au început deja încă din luna martie a acestui an în cadrul Salonului Internaţional Auto de la Bucureşti, unde clienţii puteau achita un avans de 1.000 de euro fără TVA către dealeri.
Modelul electric accelerează de la 0 la 100 km / h în 4,5 secunde, la o putere de până la 320 kW (cu boost până la 370 kW). Autonomia oferită de baterie face posibilă parcurgerea unor trasee de până la 500 de kilometri, valoare ce permite Audi intrarea în concurenţă directă cu Tesla. Modelele e-tron sunt primele care vor putea fi încărcate cu 150 kW la staţii electrice cu putere superioară, într-un interval de doar 30 de minute. Până în anul 2020, Audi şi-a propus să deţină în portofoliu trei modele diferite, complet electrice.
Funcţia de încărcare inteligentă protejează de asemenea clientul împotriva unei posibile pene de curent. Clientul va încărca mereu maşina la capacitatea maximă permisă de sistemul electric casnic şi de automobil. Mai mult, sistemul de încărcare ia în calcul necesarul de energie electrică al celorlalţi consumatori, pentru a evita supra-încărcarea sistemului electric casnic. Clientul poate verifica statisticile individuale de încărcare şi progresul pe portalul myAudi şi în aplicaţia cu acelaşi nume. Alături de orele de încărcare şi de volumul de energie electrică utilizată, sistemul mai oferă informaţii detaliate şi despre costurile aferente. Aceste date sunt memorate pe un server securizat, portalul oferind funcţii de analiză şi export.
Citeşte articolul complet în da.zf.ro