Producătorii auto de lux sunt primii afectați de criză. Concedieri la Bentley și Aston Martin

Publicat: 07 06. 2020, 13:29
Actualizat: 07 06. 2020, 13:30

Producătorii auto de lux sunt primii afectați de criză, după declanșarea epidemiei de coronavirus. Mărcile britanice Bentley și Aston Martin au anunțat recent concedieri în urma cererii scăzute pentru modelelor lor.

Intră în Galeria FOTO

În timpul crizei din 2008, producătorii auto de volum au fost cei mai afectați, dacă nu luăm în calcul că Dacia s-a impus pe piața europeană exact în acea perioadă și tocmai datorită crizei. În cazul crizei generată de epidemia de coronavirus, cei mai afectați par să fie producătorii de mașini de lux, odată cu schimbarea obiceiurilor de consum.

Bentley, producătorul de maşini de lux, va renunţa la 1.000 de angajaţi. Dacă angajaţii vor părăsi compania voluntar, li se va oferi sprijin financiar pentru orientarea într-o nouă carieră. Din cauza închiderii temporare a fabricii, veniturile companiei vor scădea cu 20-30% pe întreg anul.

Compania britanică aflată în portofoliul grupului Volkswagen are 4.200 de angajaţi la uzina din Crewe (Marea Britanie) şi va reduce numărul lor cu aproape un sfert din cauza crizei, conform Automotive News.

Reducerea locurilor de muncă se va face în cadrul unui „program de eliberare voluntară”. Cei care pleacă de bună voie vor avea susţinere financiară din partea Bentley, în cazul în care îşi doresc să se orienteze într-o altă carieră. Cu toate acestea, programul nu exclude concedierile obligatorii viitoare.

Producătorii auto de lux anunță concedieri în perioada de criză

Brand-ul din grupul Volkswagen a avut vânzări în creştere în primul trimestru, dar din cauza închiderii fabricii din aprilie până în mai, veniturile se anunţă mai mici cu 20-30%. Reluarea producției s-a făcut în mai cu 500 de muncitori mai puțin, aceștia urmând să revină la lucru de la jumătatea lunii iunie. Potrivit șefului Bentley, Adrian Hallmark, compania avea în acel moment, comenzi pentru opt luni de producție.

Bentley a scos din producție recent vârful de gamă Mulsanne, fără a anunța un înlocuitor. Producătorul britanic se va concentra pe dezvoltarea de modele electrice, iar locul lui Mulsanne în gamă ar putea fi luat de un SUV electric. Lansarea acestuia se află însă într-un orizont de timp îndepărtat.

Un anunț similar a fost făcut și de Aston Martin, care renunță la 500 de muncitori, dar și la investiții în perioada următoare. Măsura are ca scop reducerea costurilor și reajustarea personalului la provocările din industria auto în perioada epidemiei de coronavirus.

Vestea bună este că Aston Martin DBX, primul SUV al companiei britanice, prezentat recent și la București, nu va fi afectat de măsurile de austeritate. Acesta va ajunge la clienți în această vară, așa cum era prevăzut.