Producătorii auto europeni doresc ca UE să ia măsuri în contextul scăderii cererii pentru mașinile electrice. Doresc relaxarea limitelor de CO2 impuse în Europa.
Tendința de scădere a cererii pentru mașinile cu zero emisii a dat un semnal de alarmă în industria auto și printre autoritățile de reglementare. Prin urmare, producătorii de automobile europeni ce fac parte ACEA solicită instituțiilor UE să ia de urgență măsuri de ajutorare înainte ca noile obiective de CO2 pentru mașini și camionete să intre în vigoare în 2025.
„Prin urmare, producătorii de automobile europeni, uniți în ACEA, solicită instituțiilor UE să prezinte măsuri urgente de ajutor înainte de intrarea în vigoare a noilor obiective de CO2 pentru mașini și camionete în 2025. În plus, îndemnăm Comisia Europeană să înainteze revizuirea regulamentului CO2 pentru vehicule ușoare și grele, în prezent programat pentru 2026 și, respectiv, 2027, până în 2025”, se arată în comunicatul emis de ACEA.
„Industria auto europeană sprijină Acordul de la Paris și obiectivele UE de decarbonizare a transporturilor pentru 2050 și a investit miliarde în electrificare pentru a aduce vehicule pe piață. Astăzi, tehnologia vehiculelor și disponibilitatea vehiculelor cu emisii zero nu sunt blocaje. Ne jucăm rolul în această tranziție, dar, din păcate, celelalte elemente necesare pentru această schimbare sistemică nu sunt la locul lor. Un factor agravant este erodarea rapidă a competitivității UE, după cum se confirmă în raportul Draghi”.
Cele mai recente date de înmatriculare a mașinilor din UE publicate de ACEA confirmă încă o dată că piața mașinilor electrice se află acum pe o traiectorie descendentă. Potrivit Motor1, vânzările de mașini din UE sunt încă cu aproximativ 18% sub nivelul celor dinainte de pandemie. De la începutul anului, vânzările de vehicule electrice în UE au scăzut cu 8,4%.
Cota de piață a vehiculelor electrice a scăzut de la 13,9% anul trecut la 12,6% anul acesta. Declinul pieței afectează multe mărci, inclusiv membrii ACEA și nu numai. Doar 16% dintre proprietarii europeni care nu dețin o electrică se gândesc să cumpere un vehicul electric în viitor, ceea ce reprezintă o scădere de 2%, comparativ cu 2021.