Chiar dacă mașinile pe GPL nu mai sunt așa „la modă” cum erau în trecut, tot mai există interes pentru trecerea mașinii pe acest tip de combustibil.
Tot din această categorie ar mai fi și instalațiile pe CNG, dar care însă nu sunt atât de populare.
În România, instalațiile de alimentare cu GPL sau CNG pentru autovehicule sunt acceptate numai dacă producătorii acestora au obținut pentru instalațiile respective certificarea de la RAR și numai dacă montajul instalațiilor certificate se face în unități autorizate pentru această activitate.
După montaj proprietarul trebuie să prezinte autovehiculul la una dintre reprezentanțele RAR pentru menționarea montajului în cartea de identitate a vehiculului.
Pentru efectuarea modificării în CIV, este necesar să se prezinte la RAR certificatul de garanție al instalației, declarația de conformitate eliberată de unitatea care a efectuat montajul și manualul utilizatorului final sau instrucțiunile de utilizare ale instalației.
În documente trebuie să fie înscrise: unitatea care a efectuat montajul, datele de identificare ale autovehiculului (seria de caroserie sau de șasiu) și datele de identificare ale instalației montate.
Dacă instalația nu este nouă, ci este preluată de la un alt autovehicul, procedura este aceeași, dar în locul declarației de conformitate model A se va prezenta declarația de conformitate model B, eliberată de unitatea care a efectuat transferul.
La prezentarea la RAR se verifică dacă montajul și se face o verificare a emisiilor poluante la funcționarea cu benzină și la funcționarea cu GPL sau CNG.
Un rezervor de GPL poate fi utilizat pentru o perioadă de 10 ani, începând de la data fabricației acestuia, care este inscripționată pe eticheta acestuia sau chiar pe rezervorul propriu-zis. După această perioadă, rezervorul trebuie să fie înlocuit.
Registrul Auto Român a omologat până în prezent aproximativ 500.000 de instalații GPL montate pe diferite categorii de vehicule (dintre care aproximativ 256.000 de mașini au ITP valabil în prezent) și peste 2.400 de instalații CNG.
Atenție! Un șofer depisat în trafic în timp ce conduce un vehicul dotat cu o insalație neomologată riscă reținerea talonului, o amendă și chiar reținerea plăcuțelor de înmariculare.
Unități autorizate – http://www.rarom.ro/?page_id=891
Programare la RAR – http://www.rarom.ro/?page_id=254