Asociația Pro Infrastructură critică dur DRPD Cluj: ”Analfabetismul siguranței rutiere”
Asociația Pro Infrastructură a criticat dur DRPD Cluj, după schimbările făcute pe DN1C, unde sunt trasate în prezent patru benzi de circulație, deși fizic, nu există spațiul necesar pentru acestea, scrie news.ro.
”Analfabetismul siguranţei rutiere şi servilismul politic fac victime pe DN1C la Cluj! DRDP i-a răspuns „să trăiţi dom’ şef” primarului de 5 stele de la Cluj care a cerut 4 benzi de circulaţie pe DN1C la ieşirea din Cluj-Napoca spre Jucu. Programul politic transpartinic „să dăm electoratului cât mai multe benzi” a făcut multe victime în rândul pietonilor mai ales (vezi Braşov), dar pe DN1C face zilnic victime în rândul şoferilor şi pasagerilor. De ce? Pentru că niciunui potentat din DRDP Cluj nu i-a trecut prin cap că, odată crescut numărul de benzi, crește și viteza până la valori la care curba la stânga pentru intrare sau ieșire pe drumurile laterale devine practic imposibilă. Ageamiii de la DRDP Cluj au avut un singur scop: benzile și valoarea lor electorală.”, scrie Asociația Pro Infrastructură.
Auditul de siguranță și autorizația de construcție sunt inexistente
”Pentru asta, au găsit „soluţii” de implementare pe şest: chipurile ei doar au făcut o întreţinere a drumului şi au acoperit un şanţ. Aşa au ocolit şi auditul de siguranţă rutieră şi autorizaţia de construire şi o groază de alte hârţoage care le stăteau în cale. Sunt momentan anchetaţi de DNA iar şeful este, coincidenţă, în concediu medical. Ce trebuia să facă DRDP Cluj dacă avea un minim nivel de alfabetizare în siguranță rutieră? Să prevadă separarea fizică a sensurilor. Vedeți în filmarea noastră din dronă, cum se calcă linia continuă într-o veselie. Dacă nu este loc de separarea sensurilor, înseamnă că nu e loc de 4 benzi!”, a mai transmis Asociația.
”O soluţie era 2+1 alternativ cu folosirea benzii centrale pentru refugii necesare virajului la stânga, protejate tot de parapete, nu doar o linie pe asfalt încălcată cu dezinvoltură de şoferi. Sau sensuri giratorii sau alte soluţii care să menţină o capacitate de transport ridicată dar să calmeze traficul şi să nu facă din curba la stânga o mare aventură a vieţii, poate ultima. Analfabetismul siguranței rutiere demonstrat de DRDP Cluj nu este întâmplător. Deciziile de dezvoltare a drumurilor sunt luate de politicieni, manageri şi ingineri, iar specialiştii în factorul uman apar în peisaj, dacă apar, doar când e prea târziu: la accidente cu morţi. Proiectarea este văzută ca o activitate inginerească, bazată pe un normativ rutier, iar experţii care chiar înţeleg cum gândesc şi acţionează utilizatorii drumurilor, adică oamenii, care chiar văd posibilele erori umane în configuraţia proiectată, sunt absenţi din România”, a mai transmis Asociaţia Pro Infrastructură.