Primul tronson de autostradă recepționat în 2020
Primul tronson de autostradă recepționat în 2020 se află la extremitatea de vest a autostrăzii Transilvania, cea care a fost începută printr-un contract dezastruos cu americanii de la Bechtel.
Lotul de autostradă Biharia (la nord de Oradea) – Borș are o lungime de 5,3 kilometri și a fost construit de către românii de la Trameco (Selina). Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 28,5 milioane de euro cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție. Tronsonul este prevăzut cu un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje, la care se mai adaugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată și un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.
Potrivit Asociației Pro Infrastructură, avansul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%, urmând ca recepția lucrărilor să se facă în cursul acestei săptămâni. Traficul rutier nu va fi deschis imediat, ci doar după finalizarea formalităților pentru realizarea noului punct de trecere al frontierei pe autostradă, amenajat de către partea ungară.
„Constructorul Trameco execută ultimele retușuri la nodul rutier Biharia, la spațiile de servicii, punctul de sprijin și unele șanțuri și taluzuri.
Când vom putea circula pe pe primul tronson de autostradă recepționat în 2020?
Și vecinii maghiari sunt într-un stadiu similar pe tronsonul M4 Borș-Berettyóújfalu (conexiune cu M35 spre Debrecen), însă deschiderea circulației va fi undeva în august, timp necesar pentru soluționarea pașilor administrativi care țin de trecerea frontierei.
Pe sectorul următor, Biharia-Chiribiș (28,5 km), același antreprenor general (contractat recent) face expertiza lucrărilor făcute de Bechtel acum 15 ani. Sperăm să fie gata proiectul tehnic și să se emită autorizația de construire până la finalul anului, astfel încât în primăvara lui 2021 să vedem constructorul în forță în teren.
Mai departe, până la Suplacu de Barcău, încă așteptăm lansarea unei noi licitații după ce în ianuarie 2020 am avut a treia anulare/reziliere din istoria teribil de zbuciumată a celor 26,3 de km de autostradă realizați de Bechtel în proporție de aproximativ 50% încă din 2012!” – a scris Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Alte două loturi ale autostrăzii Transilvania ar putea fi în curând inaugurate, ceea ce ar permite circulația neîntreruptă în condiții de autostradă între Târgu Mureş şi Nădăşel, un sector care măsoară 110 kilometri.