Primul test cu noua Dacia Spring. Cum se conduce cea mai lentă mașină?
Dacia Spring este cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană. Are un look interesant, nou pentru gama Dacia, dar nu oferă performanțe de invidiat. Primul test cu Spring. Cum se conduce cea mai lentă mașină?
Are un design care o face să pară robustă în ciuda proporțiilor minuscule. Doar 3,73 metri în lungime măsoară Spring și are o gardă la sol de 15 centimetri.
În testul realizat de un jurnalist francez apare o versiune Business, rezervată clienților de flote, cu dotări identice și preț identic cu al mașinii cu linie de echipare Comfort.
Spring Business/Comfort are instrumentar de bord digital și sistem Media Nav cu ecran tactil de 7 inci, oglinzi electrice și geamuri electrice. Șoferul poate selecta Drive, Neutral sau Reverse prin intermediul unui comutator rotativ aflat între scaunele din față.
Cum era de așteptat, nu este foarte mult loc pentru cei care iau loc în spate. Bancheta este fermă, iar plasticul rigid se află pe toată lungimea bordului și fețele ușilor.
La drum. Cum se conduce noua Dacia Spring?
Așadar, cum se conduce Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică? Este, de asemenea, și cea mai lentă. Cu bateria încărcată la maximum, în bord apare o autonomie de 209 kilometri. Este o valoare cu ceea ce oferă Mini SE sau Honda e, dar la prețuri mult mai mari.
Cu o rază de bracaj de doar 9,4 metri și cu o direcția ușoară, Dacia Spring este foarte ușor de manevrat.
Ajunge repede de la 0 la 50 km/h, în doar 5,8 secunde. De acolo începe însă, greul. 19,1 secunde de la 0 la 100 km/h.
La schimbarea bruscă de direcție, micul Spring se comportă bine la aproximativ 60 km/h, fără reacții greu imprevizibile. Și testul de frânare se încheie cu o bilă albă.
Tot o bilă albă primește micuța Dacia Spring și pentru consumul de 18,8 kWh/100 km pe autostradă.
Dacia anunță o viteză maximă de 125 km/h. Dar în bord, pe parcursul deplasării pe autostradă, apare valoarea de 131 km/h. “Ajunge ușor la această viteză. Mă așteptam la ceva mai frustrant”, spune jurnalistul francez.
“Ador această mașină”, spune la finalul testului său.
În România, Dacia Spring pornește de la 16.800 de euro. Dar subvenția primită prin Programul Rabla Plus scade prețul cu 45.000 de lei. Pentru francezi, discuțiile încep de la 16.990 de euro. Șase airbag-uri, frânare automată de urgență și buton pentru apelarea numărului de urgență în caz de accident se regăsesc în echiparea standard.
VIDEO: