Primul scuter Piaggio condus cu permis categoria B
În al doilea rând sistemul de frânare beneficiază de o pedală, asemănătoare unei maşini, care activează atât frâna spate cât şi cea faţă. Desigur că modelul are în dotare şi clasicele manete de frânare faţă şi spate. Datorită sistemului de frânare scuterul poate fi oprit pe o distanţă cu cel puţin 20% mai mică decât la celelalte scutere. Acest lucru este posibil şi datorită celor 3 discuri pe care le are în dotare sistemul de frânare, dar mai ales aderenţei foarte bune a roţilor faţă.
Motoarele cu patru supape cu injecţie electronică, răcite cu lichid, de 250 cmc, respectiv 400 cmc, oferă performanţe maxime pentru un scuter. Motorul Master 400, cel mai performant din gama Piaggio, este capabil să dezvolte 34 CP la 7.600 rpm şi un cuplu de 36.7 Nm la 55 rpm. Pentru o mai bună ţinută de drum roata spate are 14 inci, faţă de 12 inci cât avea în 2006. Sistemul cu două roţi faţă oferă un unghi de înclinare imposibil pentru scuterele clasice cu două roţi.
Detalii cu privire la preţ încă nu au apărut însă aşteptăm lansarea lui Piaggio MP3 LT din România care va avea loc la începutul lui 2009.