Primul producător care ar putea renunţa la transmisiile manuale
Subaru ar putea elimina cutiile de viteze manuale în favoarea liniei sale de transmisii CVT, pentru a îmbunătăţi sistemele de siguranţă ale maşinilor.
Tehnologia Subaru Eyesight, care utilizează senzorii pentru controlul direcţiei sau a vitezei de croazieră, va fi îmbunătăţită pentru a susţine nivelurile în creştere ale automatizării. Dar se înţelege că acestea nu pot fi proiectate pentru maşinile cu transmisii manuale. Acestă decizie este doar unul dintre paşii pe care Subaru îi face pentru crearea „celei mai sigure maşini din lume”.
Citeşte şi Suntem în 2018 şi se întâmplă pe bune, în Arad
După cum spune şi numele, transmisiile cu variaţie continuă (CVT), comparativ cu transmisiile cu rapoarte fixe, îşi modifică raportul de transmitere continuu între o valoare minimă şi maximă. Transmisiile clasice mecanice, fie că sunt automate sau manuale, au un număr finit de rapoarte iar schimbarea acestora se face în salturi. Teoretic o transmisie cu variaţie continuă are un număr infinit de rapoarte.
Transmisia unui automobil mai are în componenţă, pe lângă cutia de viteze, un dispozitiv de cuplare (ambreiaj sau hidrotransformator) şi un diferenţial. Variaţia continuă a raportului de transmitere se face în cutia de viteze, numită şi variator de turaţie.
Citeşte şi A pus Audi 2 cifre de nu mai înţelegem nimic. Au o noimă, dar e de explicat