Primul monopost electric dezvoltat cu tehnologie ZF a fost prezentat în România
Sâmbătă, 24 septembrie, timișorenii s-au bucurat de prima demonstrație auto din România a monopostului M8Electro Mahindra Racing, complet electric. Acesta a concurat în Sezoanele 5-8 ale competițiilor FIA de Formula E.
În calitate de partener tehnologic oficial, ZF furnizează pentru Mahindra Racing întregul sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia și electronica de putere pe bază de Carbură de Siliciu.
Parteneriatul tehnologic ZF și Mahindra Racing în Formula E
Formula E a fost fondată ca o serie de curse complet electrică în 2014, iar Mahindra Racing a făcut parte din seria de curse Formula E încă de la început.
Mașina demo prezentată în cadrul evenimentului ZF de la Timișoara este o mașină Gen 2. Aceasta a fost condusă de fostul pilot de Formula 1 Nick Heidfeld, care a fost pilot Mahindra în Formula E în perioada 2014-2018 și actualmente este consilier tehnic al Mahindra Racing. Mașina Gen 2 a fost introdusă în sezonul 5 și a fost folosită până la finalul sezonului 8.
Cu o putere de 250 kW, Gen2 poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 280 km/ h.
Sistemul de propulsie Formula E de la ZF, dezvoltat cu Mahindra Racing, se bazează pe carbură de siliciu în invertorul său, care oferă o eficiență semnificativ mai mare la toate nivelurile de performanță, în timp ce mărește autonomia și scurtează timpii de accelerare.
Cea mai recent premiată amprentă netă de carbon Mahindra Racing evidențiază cât de nepoluante și sustenabile pot fi chiar și sporturile cu motor – și subliniază de ce compania este partenerul tehnologic ZF perfect!