Dacă nu ai auzit până acum de Wiesmann nu e nicio problemă: acest producător specializat în modele de serie mică a apărut pe piață în 1988 și a dat faliment în 2014.
Cei de la Wiesmann produceau o serie de modele exclusiviste bazate pe tehnologia furnziată de BMW și după ce compania a fost preluată de alți investitori a început să pună accentul pe electrificare.
După preluarea companiei din anul 2014 noii proprietari au demarat o serie de proiecte ambițioase, dar punerea acestora în practică nu a fost chiar așa cum era de așteptat.
În cele din urmă compania cu sediul în Dülmen a demarat proiectul Thunderball și avem un model electric pregătit pentru lansare în anul 2024.
Deși nu a fost decisă denumirea comercială Wiesmann a prezentat un roadster cu sistem de propulsie electrică și a deschis lista de comenzi.
Acest cabrio are o lungime de 4.440 mm, o lățime de 2.210 mm și o înălțime de 1.285 mm, iar ampatamentul ajunge la 2.595 mm.
Wiesmann oferă pentru acest model un sistem de propulsie electric format din două motoare cu o putere totală de 680 CP și un cuplu maxim de 1.100 Nm.
Reprizele dinamice sunt de invidiat: de la 0 la 100 km/h în 2.9 secunde și de la 0 la 200 km/h în 8.9 secunde.
Acumulatorul folosit pentru alimentarea celor două motoare electrice are o capacitate de 92 kWh și cei de la Wiesmann susțin că autonomia depășește 500 de kilometri cu o singură încărcare.
Bateria poate fi încărcată la stații cu puteri cuprinse între 22 kw și 300 kw.
Deși primul exemplar va fi livrat în anul 2024 Wiesmann a deschis lista de comenzi și publicația germană Auto Motor und Sport susține că unitățile planificate pentru producție în primul an au fost deja vândute.
Presa de specialitate estimează că prețul de bază pentru noul model cabrio produs de Wiesmann începe de la 300.000 de euro.