Primul contract câștigat de o companie din China pentru lucrări de infrastructură în România

Publicat: 16 03. 2023, 14:05

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat joi primul contract pentru lucrări de infrastructură câștigat la licitație de un constructor din China. Contractul prevede proiectarea şi execuţia lotului 3 al Inelului de Centură al Capitalei (A0 Nord).

Contractul câștigat de compania chineză are o valoare de aproape 398 milioane de lei fără TVA și a fost semnat pe 16 martie. Constructorul are la dispoziţie un an pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

„Contractul semnat astăzi de CNAIR are un istoric aparte. Au fost trei decizii ale instanţei şi şase ale CNSC prin care s-a dispus reevaluarea ofertelor după desemnarea de către CNAIR a câştigătorului acestui contract în anul 2020. Aceste decizii au impus soluţia semnării. Interesul public prevalează şi vreau să circulăm pe A0 la cele mai înalte standarde”, se arată în postarea din social media de pe contul ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Lotul 3 al Inelului de Centură al Capitalei asigură legătura cu DN2

Acest sector de autostradă, în lungime de 8,6 km, va asigura inclusiv legătura între DN2 (Afumaţi) şi DN3 (Cernica). Pe traseul lotului 3 al A0 Nord vor fi construite şapte poduri şi pasaje, dar şi un nod rutier care va face legătura cu DN2, a precizat Grindeanu. Sursa de finanţare pentru acest proiect este asigurată prin Programul Transport. Constructorul chinez are la dispoziţie 30 de luni (12 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor) şi 397,9 milioane de lei (fără TVA) pentru construcţia acestui lot al A0 Nord.

Și directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a confirmat, tot pe Facebook, că lotul 3 al A0 Nord, între Afumaţi şi Cernica, va fi executat de constructorul chinez China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Compania din China trebuie să construiască mai multe lucrări complexe, incluzând şapte pasaje pe şi peste autostradă, două dintre acestea având lungimi de 318,30 metri, respectiv 466,50 metri, precum şi nodul rutier cu DN 2. Conform prevederilor contractuale perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.

Pe de altă parte trebuie să remarcăm faptul că inițial procedura de atribuire a acestui lot a fost iniţiată în data de 06.06.2019 și au fost depuse numeroase contestaţii privind rezultatul procedurii. În cele din urmă Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (prin 6 Decizii) şi ulterior Curtea de Apel Bucureşti (prin trei hotărâri) a stabilit conformitatea ofertei depuse de operatorul economic China Civil Engineering Construction Corporation LTD, se arată într-un material publicat de agerpres.ro.