Primul BMW i4 – Performanță cu emisii zero

Publicat: 02 06. 2021, 11:47
Actualizat: 02 06. 2021, 12:18

Primul BMW i4 este aici. Modelul cu emisii zero va fi disponibil în două versiuni încă de la început. Producătorul bavarez îi trece în cont o dinamică tipică automobilelor de performanță ale companiei.

GALERIE FOTO

BMW i4 eDrive40 vine cu un singur motor electric, amplasat pe puntea spate. Unitatea dezvoltă 340 de cai putere și un cuplu de 430 Nm. Bateria cu o capacitate de 81,5 kWh îi asigură o autonomie de până la 590 de kilometri. De 5,7 secunde are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este de 190 km/h.

BMW i4 M50 are două motoare electrice, câte unul pe care punte, care dezvoltă împreună 544 cai putere și 795 Nm. Până la 510 kilometri poate rula între două încărcări. Motorul care angrenează roțile spate livrează 313 cai putere, iar cel montat pe puntea față produce 258 de cai putere.

Această versiune vine cu Launch Control, care oferă aderență maximă atunci când cel aflat la volan apasă pedala de accelerație până la podea. Ambele beneficiază de cea de-a cincea generație a tehnologiei eDrive. Bateria este amplasată în podea și este fixată colo prin intermediul a 22 de șuruburi. Carcasa sa este conectată direct la subcadrul punții față.

Funcția Sport Boost aduce 68 de cai putere în plus, până la maximul de 544, și suplimentează cuplul cu 65 Nm, timp de 10 secunde.

Atunci când bateria este cuplată la o priză convențională sau la un wallbox, aceasta poate fi încărcată cu curent alternativ la o rată de încărcare de până la 11 kW. Procesul de a încărca bateria complet descărcată până la 100% durează mai puțin de 8,5 ore. Odată conectată la o stație de încărcare rapidă, unitatea se poate încărca cu putere de până la 200 kW. În doar 10 minute, autonomia asigurată este de până la 164 de kilometri pentru i4 eDrive40 și de până la 140 de kilometri pentru i4 M50.

BMW i4 – o cabină high tech

Un instrumentar de bord de 12, inci și un ecran tactil de 14,9 inci se reunesc sub o suprafață din sticlă, orientată către șofer. Se regăsește la bord și un Head-Up Display, care oferă informații relevante cu privire la rulare și navigație.

Climatizarea pe trei zone se poate controla exclusiv prin intermediul ecranelor aflate la bord. Sunt butoane disponibile doar pentru funcțiile de încălzire și ventilație ale scaunelor.

Toate versiunile vin echipate standard cu un acoperiș panoramic. Pe lista de dotări opționale regăsim sistemul de iluminare ambientală și un sistem de sonorizare Harman Kardon.

i4 eDrive40 este echipat cu funcții de rulare semi-autonomă Nivelul 2. Astfel, șoferul va beneficia de Active Cruise Control cu funcție Stop & Go, Speed Limit Assist și sistem Driving Assistance Professional. Acesta din urmă include trei camere video, un radar amplasat frontal și alte patru localizate în părțile laterale.

4.785 de milimetri măsoară primul i4 în lungime, iar ampatamentul său este de 2.956 de milimetri. Este suficient pentru a oferi cinci locuri confortabile. 470 de litri sunt rezervați bagajelor sau 1.290 de litri atunci când spătarul banchetei este rabatat.

BMW i4 – Dinamică tipică BMW

Un șasiu rigidizat, direcția sport variabilă (opțională pentru i4 eDrive40 și standard la i4 M50) și funcția Servotronic sunt câteva dintre elementele care îi asigură modelului o dinamică și o manevrabilitate aparte. Centrul de greutate al lui i4 M50 este cu 34 de milimetri mai jos decât al sedanului Seria 3.

Noul BMW i4 vine standard cu suspensie pneumatică spate. Suspensia M adaptivă se poate comanda contra cost. Standard sunt și amortizoarele cu răspuns variabil.

BMW și-a dotat electrica performantă cu funcție one-pedal feeling, care permite o regenerare a energiei la frânare la o rată maximă de 195 kW.

i4 eDrive40 primește standard jantele de 17 inci din aliaj, iar i4 M50 – pe cele de 18 inci. Sunt disponibile opțional jante de până la 20 de inci. Versiunea de top poate fi echipată cu un pachet M Technic. Acesta cuprinde jante de 20 de inci, frâne M Sport cu discuri mai mari, de 374 de milimetri în față, și elemente aerodinamice suplimentare. Gran coupe-ul electric are un coeficient aerodinamic de doar 0,24.

Noul BMW i4 va fi disponibil în 140 de țări.