Cum arată primul autobuz STB vechi și fără aer condiționat convertit la CNG?
STB testează primul autobuz vechi convertit la alimentarea cu gaz natural comprimat. Cum arată primul autobuz pe CNG care circulă în București?
Un Mercedes-Benz Citaro Euro 3, fără sistem de aer condiționat, a fost deja convertit la alimentarea cu gaz natural comprimat, scrie cargo-bus.ro. Prototipul a fost surprins la o stație de alimentare din cartierul Militari din sectorul 6 al Capitalei.
Vehiculul este deja înmatriculat, dar a sosit la stația de alimentare tractat. Este un indiciu că, cel mai probabil, conversia nu a fost finalizată.
Pe plafonul autobuzului au apărut rezervoarele de CNG, în număr de 6. Tot acolo și-a făcut apariția instalația de aer condiționat. O oglindă nouă, suspendată pe partea dreaptă, și două camere video, una în partea posterioară, pentru deplasarea în marșarier, și alta pe colțul din dreapta sus, pentru supravegherea ușilor, se regăsesc pe lista de dotări noi.
Primăria Capitalei intenționează să aplice același tratament unui număr de 500 de autobuze vechi cu normele de poluare Euro 3 și Euro 4. Potrivit comunicatului emis de Primărie în luna iunie, după conversie, autobuzele vor fi conforme cu standardele Euro 6.
Transformarea vizează și cabina autobuzelor. Astfel, șoferii vor beneficia de un echipament modern de comunicație, iar călătorii se vor bucura de aer condiționat. Proiectul estimat la peste 150 de milioane de euro, include și construirea a trei stații CNG în trei autobaze ale Societății de Transport București, pentru alimentarea autobuzelor.
Ce beneficii au autobuzele STB alimentate cu CNG?
Conform proiectului coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu ajutorul Ministerului Mediului, conversia va echivala cu reducerea emisiilor, a costurilor de întreținere a flotei și cu reducerea zgomotului, pentru că autobuzele cu CNG sunt cu 10 decibeli ma silențioase.
Primul autobuz convertit la alimentarea cu GNC va circula pe străzile Bucureștiului în aproximativ două săptămâni.
Fostul șef al STB, Andrei Creci, a adus în discuție, la începutul acestei veri, și transformarea a 100 de autobuze Euro 3 în troleibuze.