Primele vehicule electrice cu baterii interschimbabile din Europa sunt acum disponibile în România
O companie românească lansează primul serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile din Europa. Acest lucru nu ar fi fost posibil fără o investiție de peste 1.5 milioane de euro. Primele autovehicule electrice cu baterii interschimbabile sunt disponibile începând din această săptămână și în Romania.
Vehiculele electrice cu baterii detașabile sunt cvadricicluri cu două sau trei locuri. Ele sunt echipate cu două baterii care oferă o autonomie de până la 150 de kilometri, însă un avantaj major este faptul că, odată descărcate, aceste baterii pot fi schimbate gratuit cu unele 100% încărcate, în una din cele 10 locații (Swap Stations) de pe raza municipiului București. Astfel, aceste vehicule electrice pot rula non-stop, precum o mașină pe combustibil, și la prețuri semnificativ mai mici.
Au fost aduse în discuție planuri importante pentru viitor, compania având în plan diversificarea flotei de închiriere atât cu modele multiple de cvadricicluri, cât și cu modele de autoturisme electrice, ambele game cu baterii interschimbabile.
Stațiile de încărcare vor ajuta oamenii să nu mai piardă timp cu încărcarea bateriei, deoarece acest lucru va putea fi făcut extrem de rapid, în mai puțin de un minut. Spațiul va fi de dimensiuni reduse și vă fi nevoie doar de un loc de parcare care va deservi mai multe astfel de vehicule electrice.
Autonomie nelimitata asigurată de stațiile de încărcare
În prezent, în România au ajuns primele 100 de vehicule electrice, iar alte 200-300 de unități vor sosi până în primăvară. Pentru început, vor fi disponibile două tipuri de vehicule electrice, unul pentru persoane, care se poate folosi cu succes de către livratorii de catering, și altul cu spațiu de depozitare semnificativ, care este dedicat transportului de marfă/produse.
Autonomia acestora este de aproximativ 160 de kilometri în condiții normale, cu două baterii, însă prin existența celor 10 stații despre care aminteam mai devreme, autonomia devine nelimitată. Vehiculele electrice au două baterii CATL de 55 Ah, una cu plumb și alta cu litiu, fiecare oferind o autonomie de 80 de kilometri. Acestea sunt amplasate în partea din spate, sub banchetă. După ce prima baterie nu mai are energie, șoferul poate conecta mufa la cea de-a doua, pentru a avea încă 80 de kilometri de autonomie.
Care este prețul noilor vehicule electrice
Primele 100 de cvadricicluri ajunse în România au un motor electric de 4 kw (echivalentul a 5,5 cai putere) și pot fi conduse cu permis categoria B1 și de către tinerii de 16 ani. Un astfel de model costă în jur de 17.000 euro. Prin bonusul oferit prin Programul Rabla Plus, prețul scade la jumătate. Mașinile pot fi cumpărate în rate de companiile care fac livrări.
În viitorul apropiat, vor fi aduse în România modele performante de vehicule electrice, care vor fi încadrate la clasa M1, Autoturisme. Aceste modele premium vor avea o autonomie de cca 300 km și vor putea rula cu viteze de până la 120 km/h, ceea ce va extinde semnificativ paleta de utilizare a acestui sistem de închiriere.