Primele vehicule autonome au primit aprobarea de circulație în SUA
Primele vehicule autonome care au primit aprobarea de circulație în SUA aparțin start-up-ului Nuro. National Traffic Safety Administration (NHTSA), organizația care reglementează siguranța traficului în Statele Unite, va permite Nuro să opereze în următorii doi ani, o flotă de până la 5.000 de mașini de livrare autonome.
Vehiculele, botezate destul de criptic R2 (fără D2, însă), vor rula pe străzile din Houston și vor fi folosite pentru a livra pizza și alte cumpărături. Vehiculele produse de Nuro, care nu sunt mai late de o jumătate de mașină normală, nu dispun de volan, scaune și oglinzi laterale. Primele teste publice vor începe în săptămânile viitoare, decizia NHTSA fiind catalogată de Nuro ca fiind „un moment important pentru industrie”. Start-up-ul californian spune că visul companiei este „un viitor în care totul vine la tine, gratuit”.
Designul și fabricarea vehiculelor autonome au fost realizate în Detroit de Roush Enetrprises. Vehiculele dispun de o capacitate a bateriei suficientă pentru a opera pe parcursul întregii zile, în timp ce spațiul destinat încărcăturii este climatizat, astfel ca produsele să se mențină proaspete în timpul transportului. Printre primii clienți ai lui Nuros R2 se numără lanțul de supermarketuri Walmart, dar și Domino’s Pizza.
Nuro descrie R2 ca fiind un „robot de livrare electric”, acesta fiind conceput pentru a funcționa pe distanțe scurte, în zone strict controlate. În cererea depusă la NHTSA în urmă cu doi ani, Nuro promite că vehiculele vor fi monitorizate permanent de operatori umani care pot interveni la nevoie pentru a prelua controlul.
Aprobarea acordată de NHTSA reprezintă o premieră pentru conducerea autonomă. Producătorii care doresc să o obțină trebuie să dovedească îndeplinirea a circa 75 de standarde de siguranță, multe dintre acestea fiind concepute în ideea că un operator uman va deține permanent controlul unui astfel de vehicul. Lucrurile s-au schimbat, însă, iar în cazul lui Nuro R2 legislația a trebuit adaptată pentru a permite renunțarea la geamuri și oglinzi laterale, printre altele.
Reprezentanții NHTSA au declarat că au făcut aceste concesii dat fiind că R2 este considerat un vehicul cu viteză mică, care operează în zone rezidențiale. Cu toate acestea, activitatea acestor roboți de livrare va fi monitorizată mult mai strict decât în cazul altor bvehicule cu conducere autonomă care dispun însă de un șofer la bord.
Nuro a fost înființat în 2016 de doi ingineri care au lucrat în trecut la proiectul de vehicul autonom al Google. În 2019, start-up-ul a primit o finanțare de 940 milioane de dolari de la Softbank.
sursa: Automotive News