Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA. Începând din 2026, toate autovehiculele comerciale de dimensiuni medii și mari nou dezvoltate de către Mercedes-Benz vor fi bazate pe arhitectura electrică modulară, flexibilă și scalabilă VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture). Primele prototipuri se află deja pe drumurile publice – un moment important în drumul spre reinventarea autovehiculului comercial ușor.
Mercedes-Benz anunță că prototipurile noii sale generații de utilitare electrice ușoare au intrat în faza de testare și că deja se află pe drumurile publice, acolo unde sunt evaluate în vederea dezvoltării.
VAN.EA permite o diferențiere clară între autovehiculele pentru utilizare privată din segmentul de lux și autovehiculele comerciale din segmentul premium. În cazul autovehiculelor pentru uz privat, portofoliul va include de la modele destinate familiilor la shuttle-uri exclusiviste pentru VIP-uri și limuzine luxoase și spațioase pentru clienții cu cele mai înalte exigențe.
În ceea ce privește tehnologiile utilizate, noile autovehicule satisfac o gamă largă de cerințe ale clienților. Indiferent dacă sunt echipate cu tracțiune față sau 4×4, toate autovehiculele vor fi dotate cu cea mai recentă versiune a sistemului de operare Mercedes-Benz (MB.OS), precum și cu un sistem de încărcare de 800 de volți și un încărcător AC de 22 kW.
După o călătorie pe distanță lungă de la Stuttgart până la Capul Nord, la începutul lunii iunie 2024, cu un autovehicul special construit pentru a testa șasiul, trenul de rulare electric, bateria și componentele de înaltă tensiune, testele actuale se concentrează pe interacțiunea tuturor componentelor în ansamblul autovehiculului. În timpul iernii, următoarea etapă importantă va fi testarea în climatul rece din Suedia.