Primele unități BMW iX5 alimentate cu hidrogen au fost scoase la teste pe drumurile publice
Primele unități din seria mică de automobile BMW iX5 Hydrogen vor fi testate pe drumurile din Europa începând cu luna februarie.
Acest model are la bază SUV-ul X5 și sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen poate să livreze 401 CP.
Teste în situații de obișnuite de trafic cu BMW iX5 Hydrogen
Sistemul de propulsie de la bordul BMW iX5 Hydrogen îmbină tehnologia cu pile de combustie cu un motor electric care utilizează tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie.
Hidrogenul este stocat în două rezervoare care funcţionează la presiunea de 700 bar, fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).
Pila de combustie transformă hidrogenul în energie electrică, generând o putere de 125 kW ( aproximativ 169 CP). Motorul electric poate folosi şi energia stocată într-o bateria de mare putere. Această baterie este încărcată fie prin recuperare de energie, fie din pila de combustie.
Toate acestea înseamnă că puterea maximă a sistemului este de 401 CP. Singura emisie eliberată de pila de combustie este reprezentată de vapori de apă, iar căldura sa reziduală este valorificată pentru a încălzi interiorul maşinii.
Hidrogenul necesar pentru alimentarea celulei de combustibil este stocat în două rezervoare de 700 de bari din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).
Împreună aceste rezervoare au o capacitate de șase kilograme de hidrogen, suficient pentru a oferi BMW iX5 Hydrogen o autonomie de 504 km în ciclul WLTP, iar umplerea rezervoarelor de hidrogen durează între trei și patru minute.
Deși nu sunt foarte importante în acest context avem și datele dinamice oficiale: BMW iX5 Hydrogen poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și poate rula cu o viteză maximă de 180 km/h.
BMW iX5 Hydrogen este construit în uzina pilot a BMW Group de la Centrul de Cercetare și Inovare (FIZ) din München și pilele de combustie sunt furnizate de Toyota.
Aceasta este interfața dintre dezvoltare și producție în care fiecare model nou de la mărcile companiei este realizat pentru prima dată. Aproximativ 900 de oameni lucrează în atelierul de caroserie, asamblare, inginerie de modele și construcție de vehicule concept.
Pentru început vor fi scoase pe străzi câteva unități BMW iX5 Hydrogen din seria mică de 100 SUV-uri programate pentru producție.