Primele semne că ambreiajul mașinii tale este uzat. Cum îți dai seama că trebuie înlocuit
Tu știi care sunt primele semne că ambreiajul mașinii este uzat și trebuie înlocuit? Iată primele simptome care arată că ambreiajul mașinii este pe ducă.
Oricine a condus o mașină cu transmisie manuală cunoaște utilitatea celei de-a treia pedale, ambreiajul. Această componentă vitală face legătura între cutia de viteze și motor, permițând mașinii să se deplaseze. În funcție de stilul de condus sau de vechimea mașinii, ambreiajul poate ceda. Iată care sunt primele semne că această componentă este pe cale să cedeze:
Principalele semne că e nevoie de un nou ambreiaj
Dificultăți în schimbarea treptelor de viteză
Dacă întâmpinați rezistență la schimbarea treptelor de viteză sau auziți zgomote metalice, atunci placa de ambreiaj ar putea fi cauza problemei. De asemenea, dacă pedala de ambreiaj se acționează greu, atunci mecanismul ambreiajului ar putea fi defect sau ar putea exista aer în sistem.
Ambreiajul „patinează”
Dacă mașina se turează foarte mult fără să înainteze în mod evident, sau înaintează cu dificultăți, atunci ambreiajul este uzat și nu mai cuplează complet. Ați putea resimți acest lucru drept o lipsă de putere. Acest lucru este cauzat de uzura excesivă asupra discului de ambreiaj, de o placă de presiune uzată sau de ulei care a ajuns pe disc, astfel contaminând suprafața. De asemenea, acest lucru este adesea acompaniat de un miros specific. În plus, acest lucru poate afecta negativ consumul de carburant.
Pedala de ambreiaj vibrează
În cazul în care pedala de ambreiaj vibrează, acest lucru poate denota faptul că rulmentul de presiune este stricat sau că discul de ambreiaj nu a fost montat corespunzător.
Auziți zgomote când apăsați pedala
Dacă în momentul în apăsați pedala de ambreiaj auziți zgomote, atunci ar putea însemna că există componente avariate sau slăbite, cum ar fi rulmentul de presiune sau furca ce acționează ambreiajul.
Pedala de ambreiaj este greu de apăsat
Acest lucru nu este neapărat cauzat de mecanismul ambreiajului propriu-zis, ci mai degrabă de cablul de ambreiaj defect sau de pompa hidraulică, care probabil nu mai oferă presiunea necesară acționării corecte a mecanismului.