Noua Skoda Rapid urmează să fie un sedan de proporţii medii, cu o lungime de circa 4,5 metri şi un portbagaj de 500 de litri, împachetate într-un design cu linii simple, care să inspire robusteţe şi seriozitate. Cam la fel cum s-a întâmplat cu prima generaţie Octavia.
Până când Skoda Rapid va apărea în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2012, avem parte de nişte schiţe oficiale, care ne relevă ceea ce am văzut deja în pozele spion de până acum: că Skoda Rapid va fi o berlină cu un stil influenţat puternic de designul sobru Volkswagen, ceea ce nu e deloc rău, deoarece va fi o maşină foarte apreciată de familiştii serioşi.
Faţă de conceptul premergător Skoda MissionL, noua Skoda Rapid va arăta mult mai puţin sofisticată, dar, per ansamblu, va păstra proporţiile şi multe detalii ale conceptului. În plus, interiorul se anunţă la un nivel foarte bun calitativ faţă de ceea ce vor oferi rivalii – printre care se va număra, evident, şi noua generaţie Dacia Logan 2.
Platforma lui Skoda Rapid este derivată din cea a lui Volkswagen Polo, dar sedanul va oferi un ampatament mai mare, care să privilegieze un spaţiu interior mai generos. Motorizările vor fi aceleaşi de pe VW Polo şi Skoda Fabia, dar se pare că vorbim doar de propulsoare cu putere mică şi medie, deoarece rolul de familistă mai sportivă va fi preluat de omologul Seat Toledo.