Primele probleme la metroul din Cluj-Napoca

Autor: ProMotor 01 mart. 2021 Știri auto

Metroul din Cluj-Napoca întâmpină primele probleme din cauza unor zăcăminte de sare care au fost descoperite pe traseul stabilit inițial.

Deși autoritățile locale căuta soluții rapide, întreg proiectul ar putea fi amânat cu încă 5 ani peste termenul inițial.

Metroul din Cluj-Napoca este cel mai ambițios proiect propus de Emil Boc

Proiectul Metroului din Cluj a început în 2020 și are 11 ani la dispoziție pentru a fi terminat. Totuși, planurile ar putea fi date peste cap. Specialiștii au descoperit că pe traseul pe unde ar trebui să treacă viitoarea magistrală de metrou există un zăcământ important de sare.

Edilul Clujului nu crede că un bulgăre de sare poate împiedica construirea metroului în Cluj-Napoca și așteaptă soluții pentru a rezolva problema.

Experții, în acest moment analizează toate soluțiile și vă pot asigura că există soluții, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă dați seama că se va putea face un metrou chiar dacă întâlnește un bulgăre de sare în cale”, a declarat Emil Boc pentru Știrile ProTV.

Problemele apar în prezența apei

Geologii avertizează că un astfel de zăcământ de sare poate pune mari probleme metroului și trebuie analizată cu mare atenție. De altfel, săpăturile în zonele cu un asemenea zăcământ de sare vor fi mult mai costisitoare și prețul final al proiectului ar putea crește.

”Problemele apar în prezența apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă și golul evoluează în timp, conducând la caverne care își pot pierde stabilitatea. La suprafața terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbușiri” declară Iulian Popa, lector inginerie geologică.

Noul metrou din Cluj-Napoca ar urma să aibă 14,4 kilometri, 14 stații și va costa aproximativ 1 miliard de euro. Metroul clujean ar urma să fie realizat în 11 ani, informează știrileprotv.ro.

Cel mai ambițios proiect propus de Emil Boc a demarat la final lui 2020. În luna octombrie a fost depus studiul de prefezabilitate și au fost demarate primele foraje geotehnice.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor



Comentarii
Inchide