Primele mașini alimentate cu hidrogen vor ieși de pe porțile uzinei-pilot din Centrul de Cercetare şi Inovaţie din München (FIZ). Este vorba despre BMW iX5 Hydrogen, un model în serie limitată, iar flota de testare va opera în mai multe țări din lume. Primele Sports Activity Vehicle (SAV) a trecut testele solicitante la care a fost supus în timpul fazei de dezvoltare, iar din 2023 va deveni un etalon al transportului fără emisii.
„Hidrogenul este o sursă de energie versatilă care are de jucat un rol-cheie pe măsură ce progresăm către neutralitatea climatică”, spune Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare. „Suntem siguri că hidrogenul va câştiga o importanţă semnificativă pentru mobilitatea individuală şi, prin urmare, considerăm că o combinaţie de sisteme de propulsie electrică cu baterii şi pile de combustie este o abordare relevantă pe termen lung. Pilele de combustie nu necesită nici materii prime critice, cum ar fi cobalt, litiu sau nichel, aşa că, investind în acest tip de sistem de propulsie, întărim şi rezistenţa geopolitică a BMW Group. Flota noastră de test BMW iX5 Hydrogen ne dă oportunitatea să obţinem informaţii noi şi valoroase, permiţându-ne să prezentăm clienţilor o gamă atractivă de produse odată ce economia hidrogenului devine o realitate larg răspândită.”
„Producţia BMW iX5 Hydrogen şi a sistemelor de pile de combustie dezvoltate de BMW demonstrează flexibilitatea noastră supremă şi cunoştinţele de neegalat în domeniul producţiei la scară mică”, remarcă Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie. „Demonstrează că deja deţinem competenţa necesară pentru integrarea tehnologiei cu hidrogen în sistemul de producţie BMW iFACTORY ca tip suplimentar de propulsie.”
BMW iX5 Hydrogen combină toate beneficiile unui sistem de propulsie fără emisii locale cu o utilizare remarcabilă de zi cu zi şi capacităţi pe distanţe lungi. Acest lucru face ca tehnologia sa de pile de combustie cu hidrogen să fie o alternativă atractivă complementară la sistemul de propulsie electric cu baterii. Acest lucru este valabil mai ales pentru clienţii pentru care opririle scurte de realimentare şi distanţe lungi sunt obligatorii, precum şi pentru regiunile care încă nu au o infrastructură de încărcare adecvată.