Cea de-a treia generație BMW X1 se remarcă printr-un design mai proeminent, spaţiu interior crescut, sisteme digitale avansate şi, pentru prima dată, vine cu un sistem de propulsie electric – noul BMW iX1.
De asemenea, BMW X1 primește un nou sistem de operare BMW 8 şi ecran central curbat BMW, precum și o selecţie mult mai largă de sisteme de condus şi parcare autonome.
La lansarea din octombrie 2022 va exista, iniţial, posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină şi două motoare diesel. Acestea vor fi conectate standard la o transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar cuplul va fi transferat la drum fie prin roţile din faţă, fie prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, în funcţie de model.
Ulterior, va fi lansat BMW iX1 xDrive30 electric, precum şi o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V.
Noul BMW X1 va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.
BMW iX1 xDrive30 este prima maşină electrică cu tracţiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium. Două unităţi de propulsie compacte pe puntea faţă şi spate oferă o putere combinată de 230 kW/313 CP (ţinând cont de efectul boost temporar) şi un cuplu total de 494 Nm. BMW iX1 xDrive30 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.
Baterie de înaltă tensiune, poziţionată în partea de jos a caroseriei automobilului, are o capacitate netă de 64,7 kWh oferind maşinii o autonomie de 413-438 de kilometri.
Noul BMW X1 va fi lansat cu o gamă de motoare termice convenţionale, cu două propulsoare pe benzină şi două diesel din noua generaţie modulară de motoare Efficient Dynamics a BMW Group. Tehnologia mild-hybrid 48V de a doua generaţie cu un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu şapte trepte este la îndemână pentru a ajuta la creşterea eficienţei şi a livrării puterii la cele mai puternice două motoare.
Acest lucru permite ca BMW X1 xDrive23i, echipat cu motor cu patru cilindri, să producă o putere maximă de 160 kW/218 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 150 kW/204 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP) . De asemenea, în gama de lansare se află noul BMW X1 sDrive18i, propulsat de un motor cu trei cilindri, care dezvoltă 115 kW/156 CP.
Un motor diesel cu patru cilindri se combină cu tehnologia mild-hybrid la noul BMW X1 xDrive23d pentru a oferi o putere maximă de 155 kW/211 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 145 kW/197 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP). Propulsorul diesel cu patru cilindri de la noul BMW X1 sDrive18d generează 110 kW/150 CP.
Noul BMW X1 oferă ocupanţilor săi şi experienţa multisenzorială de ultimă generaţie a BMW iDrive, sub forma BMW Live Cockpit Plus disponibil standard. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica şi structura de meniu de ultimă generaţie, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW, care acum a dobândit abilităţi suplimentare.
Grupul de ecrane complet digitale este format din monitorul de informaţii de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 ţoli (27,18 cm). Noul BMW iDrive este proiectat în mod intenţionat pentru a oferi control tactil şi vocal intuitiv. Digitalizarea amplă a interiorului permite reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice, comenzi şi comutatoare necesare pentru funcţionare.
Funcţia Augmented View este disponibilă ca supliment opţional pentru sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O cameră interioară face posibilă realizarea de instantanee ale ocupanţilor sau trimiterea imaginilor din interior pe smartphone-ul clientului prin aplicaţia MyBMW. În plus, BMW Digital Key Plus, funcţionalitatea BMW ID şi integrarea smartphone-ului folosind atât Apple CarPlay, cât şi Android Auto sunt disponibile şi ele la noul BMW X1.