Iată un video proaspît cu noul Jaguar F-Type în acţiune pe circuit, deocamdatî tot camuflat:
Conceptul Jaguar C-X16 a sucit minţile vizitatorilor de la Salonul Auto Frankfurt 2011, dar se pare că povestea show car-ului este una cât se poate de fericită. Maşina va ajunge în producţia de serie, sub forma unui roadster, ale cărui prime imagini şi detalii au fost făcute publice la Salonul Auto New York, ce se află în plină desfăşurare.
Numele viitorului model va fi F-Type, o titulatură cu o continuitate istorică în galeria modelelor sport de la Jaguar. Totuşi, britanicii avertizează asupra faptului că roadsterul nu trebuie confundat cu vreun successor al legendarului E-Type, din moment ce între cele două modele nu există nicio legătură logică.
La capitolul design, vestea bună este liniile conceptului vor ajunge pe modelul de stradă aproape neschimbate, doar câteva detalii ce ţin strict de aspectul practice fiind revizuite. Este cazul deschiderii portbagajului, care nu se va mai face lateral, ca la C-X16, ci cât se poate de convenţional.
Totuşi, nici o versiunea coupe nu este exclusă din program. Aceasta ar putea fi prezentată peste doi ani, iar de-a lungul carierei sale, maşina va cunoaşte variante mai puternice, dar şi o versiune hibridă. Ca şi cifre de vânzări, este foarte posibil ca atât coupe-ul, cât şi decapotabila, să realizeze aceleaşi performanţe.
Performanţele anunţate de Jaguar pentru noul F-Type sunt demne de segmentul supercarurilor. Un demaraj 0-100 km/h realizabil în mai puţin de cinci secunde şi o viteză maximă de peste 280 km/h, ceea ce aruncă sportiva în luptă directă cu Aston Martin V8 Vantage sau Porsche 911, în ciuda dimensiunilor inferioare.
Iar pentru ca întreg pachetul să fie şi mai tentant, britanici au prezentat primele fotografii cu noul F-Type, mascat de un camuflaj tipic modelelor de pre-serie, aflate în teste. Pentru versiunea finală a roadsterului mai avem de aşteptat, cel puţin până la Salonul Auto Paris, unde se va consuma premiera mondială a maşinii.