Luca de Meo a prezentat în cadrul conferinței Renault Talk primele imagini cu noul cockpit digital al viitorului Megane Electric. Șeful Renault a promis că producătorul francez va fi cel mai curat din Europa, grație noii platforme CMF-EV.
Viitorul Renault Megane cu propulsie electrică nu va ajunge la clienți mai devreme de 2022, dar francezii au prezentat deja primele imagini oficiale ale viitorului model. Acesta va fi primul Renault realizat pe noua platformă CMF-EV, care, potrivit lui Luca de Meo, va permite Renault să devină cel mai curat producător european de automobile până în 2030.
Cei care au văzut conceptul Megane eVision știu deja la ce să se aștepte de la viitorul model compact al francezilor. Luca de Meo a declarat anterior că modelul de serie va prelua cam 95% din elementele conceptului, iar primele imagini oficiale ale lui Megane Electric confirmă acest lucru.
Chiar dacă Megane este primul Renault realizat pe platforma CMF-EV, nu este și primul model care o folosește. Această onoare revine japonezilor de la Nissan, care vor lansa Ariya înaintea lui Megane. Putem spune că, mai mult sau mai puțin, Renault Megane va fi o versiune franceză a lui Nissan Ariya.
Pe baza clipului de prezentare al noii platforme putem să ne facem o idee asupra caracteristicilor viitorului Renault Megane. Astfel, sistemul de propulsie electric mai compact va permite un interior spațios. Consolele față și spate vor fi mai scurte și ampatamentul mai mare, ceea ce contribuie suplimentar la oferta de spațiu din habitaclu.
În același timp, știm că viitorul Megane electric nu va avea un portbagaj frontal – frunk cum l-au denumit fanii Tesla. Spațiul economisit sub capota lui Megane va fi folosit pentru aducerea sistemului de climatizare, care nu va mai ocupa astfel loc în compartimentul pasagerilor. Nu în ultimul rând montarea bateriilor în podeaua mașinii va asigura un centru de greutate jos, contribuind la stabilitatea mașinii în viraje.
Prima imagine din interior dezvăluie un ecran gigantic în formă de L, care integrează panoul de instrumente și ecranul sistemului multimedia. Este, probabil, o soluție mai bună ergonomic decât alegerea Mercedes, care a lungit planșa de bord până în fața pasagerului din dreapta. Între cele două ecrane se află un slot, a cărui funcție pare să fie cea de aerator discret integrat în planșa de bord. Sau poate nu.
Chiar dacă detaliile tehnice nu au fost dezvăluite în acest moment, putem deduce esențialul din ceea ce cunoaștem astăzi despre platforma CMF-EV. Motorul electric montat frontal dezvoltă 218 CP și 300 Nm, cu toate că Renault ar putea alege mai multe niveluri de putere pentru compacta sa. Bateria LȘi-Ion va putea fi comandată în trei versiuni – 40 kWh, 60 kWh sau 87 kWh, autonomia fiind de 450 km în cazul versiunii de mijloc.