Primele detalii despre viitorul Renault 5. Noul model electric urmează să debuteze în 2024
Renault a publicat primele informații despre viitorul model electric ce va fi lansat în 2024. Renault 5 va folosi componente de la modelele existente.
Încă din 2021, Renault a dat de înțeles că hatchback-ul de mici dimensiuni Renault 5 se va întoarce, de data aceasta sub forma unei mașini electrice. Înainte de debutul modelului de producție, care va avea loc în decursul anului viitor, marca franceză a divulgat câteva specificații tehnice preliminare ale noului 5. Acesta va fi bazat pe platforma CMF-B EV și va împrumuta până la 70% din piese de la Clio și crossover-ul subcompact Captur, ambele modele fiind construite pe platforma CMF-B.
Renault spune că utilizarea unei baze deja existente va ajuta la reducția costurilor de producție cu 30% în comparație cu Zoe. Acesta din urmă nu va mai primi o nouă generație. O diferență majoră între cele două vehicule electrice mici va fi reprezentată de numărul de module de baterie, deoarece modelul viitor va avea doar patru module mari dispuse într-un singur strat, în timp ce Zoe utilizează 12 module mai mici. Acest lucru va permite inginerilor să reducă 15 kilograme din masa totală. De asemenea, promit o densitate de energie mai mare decât la Zoe și o rigiditate crescută a caroseriei.
Renault 5 a intrat în faza de testare
Producătorul francez mai spune și că noua platformă modulară este mai ușor de realizat, dezvoltat și optimizat pentru performanța vehiculelor electrice din segmentul B. Avantajele acestui nou design înseamnă că poate fi creată o nouă generație de vehicule electrice, cu ecartament și ampatament modulare, pentru a permite diferite tipuri și stiluri de caroserie. De asemenea, Renault spune că noul 5 va avea suspensie spate independentă de tip multi-link, o soluție tehnică pe care o vedem de obicei pe mașini din clasele superioare. Motorul electric al viitorului Renault 5 electric se va baza pe arhitectura pe motorului utilizat în principal pe modelele electrice ZOE și Megane E-Tech și va propulsa roțile punții față.
Renault testează nouă vehicule în nordul Europei, dar și în regiunea Parisului și Normandia. Ascuns în 272 de hectare de pădure, amplasamentul Renault din Aubevoye se întinde pe 613 de hectare și are 35 de piste care acoperă 60 de kilometri, 42 de linii de testare, două tuneluri de vânt și nu mai puțin de 18 camere de coroziune.