Primele detalii despre noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG
Noul
Mercedes-Benz SLK 55 AMG urmează să capete motorul V8 cu
injecţie directă de 5.461 cmc, cu numele de cod M152. Un propulsor
care afişează valori foarte bune pentru o maşină sport: 422
CP/6.800 rpm, respectiv un cuplu maxim de 540 Nm/4.500
rpm.
De altfel, vorbim despre aceeaşi unitate de pe
Mercedes-Benz CLS 63 AMG, dar cu
multiple modificări: lipsa turbocompresoarelor, sistem nou
de admisie, o nouă pompă de carburant sau supape mai lungi. V8-ul
se dovedeşte foarte uşor graţie utilizării aluminiului, având doar
187 kg, iar injectoarele piezoelectrice sunt capabile de o presiune
de 200 bar.
Unul dintre atuurile V8-ului de pe noul SLK 55 AMG în lupta cu
emisiile de CO2 îl reprezintă sistemul de funcţionare în
doar 4 cilindri – sistem preluat din Formula 1. În funcţie
de condiţiile de utilizare şi viteza maşinii, unitatea centrală
comandă decuplarea alimentării pentru jumătate dintre injectoare,
în modul „C” (Controlled Efficiency) al cutiei de viteze
automate.
Practic, motorul funcţionează doar în patru cilindri pe
o plajă de turaţii între 800 şi 3.600 rpm, cuplul maxim
disponibil în acest caz fiind de 230 Nm, suficient pentru rularea
la viteză mică în oraş sau în regim de croazieră pe autostradă.
După 3.600 rpm, în doar 30 de milisecunde intră în funcţiune şi
ceilalţi cilindri (2, 3, 5 şi 8), într-un mod imperceptibil pentru
cel de la volan.
Maşina este dotată şi cu sistem Start&Stop plus unul de
recuperare a energiei la frânare.Prin urmare, deşi puterea este mai
mare cu 62 CP, consumul a fost redus cu 30% faţă de
precedenta generaţie Mercedes-Benz SLK AMG: 8,5 litri/100 km
faţă de 12 litri/100 km (emisiile CO2 se cifrează acum la
199 g/km, motorul fiind compatibil Euro 5).
Tot la Salonul Auto Frankfurt 2011, germanii vor prezenta şi
versiunea cea mai economică a roadsterului lor:
Mercedes-Benz SLK 250 CDI, echipat cu propulsorul
common-rail de 2,1 litri având 204 CP şi 500 Nm. Acest SLK
va afişa un consum mediu de 5,0 litri/100 km şi emisii CO2 de 130
g/km.