Primarul sectorului 6 a cerut majorarea semnificativă a taxei de parcare
Primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, a cerut majorarea semnificativă a taxei anuale de parcare percepute în București. Această măsură ar fi esențială pentru ca autoritățile să poată construi noi locuri de parcare.
Problema locurilor de parcare este un veche în București și cu siguranță nu va putea fi rezolvată în curând. Când vine vorba și de taxele de parcare, ajungem la celebra problemă cu oul și găina. Mai exact, primarii din București solicită majorarea tarifelor de parcare pentru a avea fonduri pentru construirea parcărilor noi, în timp ce șoferii solicită locuri de parcare pentru a avea unde să-și parcheze mașinile înainte de majorarea taxelor.
Primarul sectorului 6 despre majorarea taxei de parcare
O postare pe Facebook a primarului sectorului 6, Ciprian Ciucu, s-a transformat rapid într-o luptă pe principiul enunțat mai sus. Potrivit lui Ciprian Ciucu, taxele anuale de parcare variază în București între 55 de lei pe an pentru zona C și 84 de lei pe an pentru zona A. Pentru a putea susține construirea de parcări, taxa reală ar trebui să fie în jurul valorii de 100 de euro anual, spune Ciucu. Acesta își justifică demersul într-o postare pe Facebook.
„Mulți cer politici tolerante față de mașinile abandonate pe spațiul public sau parcate aiurea, inclusiv pe spațiul verde. Pe principiul, „mai întâi să facem parcări”. Sunt de acord cu ideea să facem parcări, dar la cca. 12 euro/an locul de parcare, nu o să avem niciodată bani pentru parcări pe verticală sau smartparking. Iar la orizontală nu mai este spațiu. Doar dacă luăm din spațiul verde, ceea ce nu vrem!”, a scris Ciprian Ciucu pe Facebook.
Și primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, ceruse la finalul anului trecut creșterea taxei anuale de parcare în Capitală. El a declarat în 18 decembrie 2020 că, în urma unor discuții cu edilii de sector, dar și cu primarul general al Capitalei, ar fi reieșit că aceștia susțin o creștere a taxei anuale pentru locurile de parcare din București, astfel încât prețul ar putea ajunge la 300 sau chiar la 600 de lei. Și în sectorul 1 s-a discutat un nivel asemănător al taxei anuale de parcare.