Prima stație de încărcare electrică fast charge pentru camioane din România a fost pusă în funcțiune
În România a fost instalată prima stație de încărcare electrică de mare putere pentru camioane și în scurt timp va fi inaugurată și prima stație CNG. Cele două stații sunt amplasate în comuna Fundeni din județul Călărași. În luna iulie 2022 a fost efectuat primul transport de marfă cu un camion electric în România și în prezent sunt folosite mai multe vehicule de acest tip pentru aprovizionarea unui lanț de magazine.
Prima stație de încărcare electrică fast charge pentru camioane
O companie specializată în transporturi a achiziționat mai multe camioane electrice și o rețea de magazine prezentă în România a început să folosească acest tip de transport pentru aprovizionare. În luna ianuarie, Mercedes-Benz Trucks & Buses a livrat primul camion electric eActros din România pentru această companie. Camion are un sistem de propulsie complet electric și poate parcurge distanțe de până la 400 km cu o singură încărcare. Și Volvo Trucks România a pus la dispoziție primul cap tractor greu 100% electric o autonomie în sarcină de până la 300 km per ciclu de încărcare. Noile camioane electrice eActros și Volvo FH, precum și camionul Scania P25 B6x2*4 BEV, lansat anul trecut în luna iulie, sunt folosite pentru livrarea produselor către magazinele Lidl din București.
Din acest motiv prima stație de încărcare electrică fast charge a camioanelor a fost construită în cadrul unui depozit. Aceasta funcționează cu energie provenită de la cele 2650 de panouri solare montate pe acoperișul depozitului și poate alimenta simultan două camioane electrice. Pe de altă parte pentru transportul mărfurilor este utilizată și o flotă de camioane alimentată cu gaz natural comprimat (CNG), iar în comuna Fundeni din județul Călărași va fi dată în folosință și o stație de gaz natural în următoarea perioadă.
Electrificarea cucerește și sectorul transporturilor
Volvo Trucks a livrat primul autotractor electric unei companii din România la doar câteva luni de la demararea producției. Este vorba despre un model dotat cu 3 motoare electrice și cotat cu o autonomie în sarcină de până la 300 kilometri per ciclu de încărcare. Camionul este un autotractor FH 4×2 T Electric de 40 de tone MTMA ansamblu, cu un pachet de 6 baterii, o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90kW fiecare). Ansamblul de transport Volvo FH Electric împreună cu o semiremorcă 100% electrică va fi folosit pentru livrări urbane și regionale.