Şeful Rolls-Royce ştia deja cum arată următorul model din gamă, Rolls-Royce Wraith, aşa că avea de ce să fie încrezător. Judecând după prima imagine prezentată de minisite-ul oficial al modelului (daţi un click când terminaţi articolul, merită să vedeţi prezentarea!), Wraith va ţintui locului trecătorii, ca un strigoi care apare din pământ, ca o vedenie despre care nu ştii ce să spui.
Numit Wraith (doar se potriveşte Phantom şi Ghost), noua nălucă a mărcii britanice se bazează, aşa cum era normal, pe platforma lui BMW Seria 7. Aş îndrăzni să spun chiar că profilul seamănă cu greşeala numită Seria 5 GT, dar i-aş face un deserviciu, căci aici avem de-a face cu un coupe veritabil, nu cu o struţocămilă.
Sus, nuanţa aluminiului, jos, culoarea lemnului. Wraith, strigoiul britanic.
E adevărat, Wraith foloseşte toate atuurile brandului – uşile se deschid în sens invers (şi se închid în mod sigur tot automat, printr-o apăsare a unui buton pe bord), sub capotă vom avea cel mai probabil o versiune mai sportivă a motorului V12 twin turbo de 6.6 litri de pe Ghost (va avea circa 600 CP, după primele informaţii de pe carscoop), iar exteriorul este desenat în cel mai tipic mod britanic – în două nuanţe de culoare. În ciuda siluetei de coupe, partea frontală va fi similară cu cea de pe Ghost, ceea ce riscă, la o primă vedere, să ducă la un dezechilibru vizual între botul pătrăţos şi spatele plonjat.
Atuurile lui Wraith sunt un şasiu mai sportiv decât pe Ghost, o direcţie mai fermă şi un sistem de frânare adaptat unui stil de condus sportiv. Un minus va rămâne masa mare a maşinii, de peste 2 tone, însă chiar şi aşa, Wraith va fi „cel mai sportiv model din istoria mărcii”, ne spun cei de la Rolls-Royce.
Revenim când avem imagini suplimentare, apoi vom pipăi pentru prima dată maşina la Salonul Auto de la Geneva 2013, până la care nu mai sunt decât câteva săptămâni…