Prima Dacia electrică este pe drum. Cum va arăta și când poți să o comanzi? FOTO

Publicat: 05 12. 2019, 15:24

Dacia trebuie să reducă emisiile la nivel de gamă, pentru a scăpa de amenzi, iar salvarea sa constă în lansarea unor modele hibride sau electrice. Renault a făcut deja planurile. Va comercializa în Europa modelul City K-ZE cu propulsie electrică și cu logo Dacia.

GALERIE FOTO

“O versiune specială a lui K-ZE va ajunge în Europa”, a declarat Gilles Normand, șeful diviziei de mașini electrice de la Renault, pentru revista britanică Autocar, în luna octombrie a acestui an.

Renault City K-ZE este rezervat, pentru moment, exclusiv pieței din China. Mașina, dezvăluită la Salonul Auto de la Shanghai, ar putea ajunge în Europa, din 2021, pentru a deveni prima Dacia electrică din istorie.

Renault City K-ZE are la bază modelul Kwid, inspirat de Renault Captur și Dacia Sandero. În China, modelul este pus în mișcare de un motor electric, care dezvoltă 44 de cai putere și un cuplu de 119 Nm, cifre care îi asigură o viteză maximă de 104 km/h.

250 de kilometri, în ciclul NEDC, poate rula modelul între două încărcări. Renault va trebui să regândească acest concept, pentru a-i asigura modelului o putere mai mare. Pentru a se alinia standardelor europene, prima Dacia electrică va primi o serie de dotări care o vor face mai sigură decât fratele geamăn City K-ZE. În consecință, și prețul va crește.

Clienții chinezi pot achiziționa un K-ZE cu un preț de pornire echivalent cu aproximativ 7.200 de euro. Oficialii francezi susțin că prima Dacia electrică va rămâne în aceeași gamă de prețuri.

“Vom rămâne șocant de accesibili”, declara Jean Cristophe Kugler, șeful Dacia Europa, pentru Auto Express, în urmă cu doi ani.

Cu un preț de pornire estimat la aproximativ 15.000 de euro, Dacia electrică ar fi de departe cel mai accesibil model cu emisii zero de pe piața europeană. Este un factor important pentru ca mașina să profite de valorile tipice brand-ului de la Mioveni, care au propulsat modelele sale în topul celor mai bine vândute în Europa în segmentele lor: spirit practic și preț accesibil.