Prima cursă e în iulie şi va fi premieră istorică

Publicat: 01 03. 2017, 12:32

Dacă şi cursele de maşini ajung autonome, înseamnă că oricare dintre noi va putea fi pilot dacă e bun la NFS? Dacă şi la fotbal o să avem roboţi, înseamnă că oricare dintre noi poate fi Messi dacă e bun la Fifa? Nici nu ştim ce să spunem, dacă ne dorim sau nu. Avantajul e că am putea fi vedete fără un antrenament costisitor şi ca la carte. Dezavantajul e că măiestria adevărată din spatele volanului şi sacrificiile admirate de o lume întreagă ca să ajungi în vârf, or să dispară.

Roborace e o companie care lucrează la maşini de curse autonome. A prezentat primele prototipuri la Mobile World Congress din Barcelona şi nu negăm că arată foarte mişto maşinuţele. Ele pot alerga pe circuit de unele singure după ce le bagi în creierul electronic traseul. Întrebarea e alta. Dacă toate merg după nişte linii de program, nu trec linia de sosire în acelaşi timp? Cum se va face diferenţa. Vedem 3 soluţii. Când se aglomerează pe turnante în depăşiri, cea mai agilă în manevre – adică în calcule rapide în nanosecunde, va câştiga. Condiţia este să existe producători diferiţi cu tehnologii concurente. A doua soluţie şi ideală pentru suspans e să fie pilotate de la distanţă, exact cum discutam la începutul articolului că ar arăta o lume NFS în realitate. Iar a treia ar fi să le laşi complet autonome să-şi facă de cap fără o inspecţie prealabilă a circuitului.

Robocar are 975 de Kg şi 4 motoare de cîte 300 kW (410 CP) la fiecare roată. Viteza maximă e de 320 km/h. Maşina are 5 senzori laser LIDAR (Light Detection and Ranging), 2 radare, 18 senzori cu ultrasunete, 2 senzori optici şi 6 camere. Toate sunt tehnologie Nvidia. Prima cursă între 2 Robocar-uri va fi în iulie, la Formula E (electrică). Apoi, Robocar va ajunge în câte două exemplare pentru 10 echipe.  

ROBOCAR (GALERIE FOTO)