Am avut ocazia de a conduce, dar și de a fi pasager în cea mai nouă generație a limuzinei de lux de la BMW, Seria 7. Nu doar că este cea mai nouă iterație, dar este și prima care a primit o versiune complet electrică, numită i7.
BMW a prezentat noua generația a Seriei 7 în primăvara anului trecut și, între timp, a ajuns și în România, unde am avut ocazia de a face o scurtă plimbare cu mașina. De asemenea, am asistat la o demonstrație a funcționalității diferitelor sisteme pe care mașina le înglobează. Rămâneți cu mine, sunt destule.
Mai întâi de toate, te lovește mărimea mașinii. Față de alte limuzine de lux din clasa aceasta, i7 are proporții brute, care îi conferă masivitate. Finisajul mat al caroseriei contribuie la aspectul monolitic al mașinii.
Dacă exteriorul inspiră masivitate și pare că a fost rupt dintr-un zgârie-nori, interiorul este aerisit, dar nu neapărat minimalist. Fiind o limuzină de lux, este dotată cu sisteme și tehnologii de ultimă generație. E nevoie de mult mai mult timp pentru a descoperi în detaliu capabilitățile acestei mașini, dar am prins puțin din ceea ce oferă interiorul celui mai tehnologizat BMW.
În primul rând, ne vom lega de cum se simte din spatele volanului. Este o mașină mare, având o lungime de aproape 5,4 metri și o lățime de aproape doi. Interiorul este spațios, solid, iar selecția materialelor este una interesantă. În configurația pe care am condus-o, mașina a venit cu tapițeria din cașmir, combinată cu inserții din piele și ornamente din lemn nelăcuit. Acestora li se adaugă butoanele din sticlă și banda orizontală de pe planșa de bord, care emite semnale luminoase și oferă lumină ambientală.
Este o mașină mare și se simte ca atare, dar nu este lentă. Cu două motoare electrice și o putere totală de 544 CP și 750 Nm, BMW i7 sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Cred că nu este vorba aici despre viteză, ci despre faptul că trenul de rulare electric nu creează vibrați sau zgomote, ceea ce face experiența din cabină cu atât mai lină.
O astfel de limuzină de lux este făcută pentru a fi condus în ea, iar BMW i7 știe cum să își țină pasagerii ocupați. De la multiplele programe de masaj, la multele reglaje pentru lumini ambientale, perdeluțe sau scaune. Probabil experiența cea mai interesantă este dată de modul de cinema, moment în care toate perdeluțele se ridică, iar ecranul de dimensiuni mari coboară, creând un mini cinematograf la tine în mașină. Conținutul de pe acesta poate fi controlat direct de pe ecranul propriu-zis sau de pe oricare dintre cele două ecrane mai mici, care sunt montate pe fiecare dintre ușile din spate. Împreună cu sistemul audio, mașina creează o experiență audio-vizuală de senzație.
Bineînțeles, o astfel de mașină are și un preț pe măsură. Cea care ne-a fost prezentată are un preț de aproximativ 195.000 de euro, fiind o versiune foarte bine accesorizată. Prețurile pentru BMW i7 încep în România de la 132.447 de euro.