Preview Geneva 2011: Renault Captur Concept
Renault Captur Concept reprezintă cea de-a doua fază a noii
strategi de design Renault, strategie care are la bază ciclul
vieţii. Prima fază a fost reprezentată de conceptul
DeZir exprimând dragostea sau cum au spus-o cei de la Renault
„falling in love”. Renault Captur Concept reprezintă în viziunea
celor de la Renault nevoia de exploare a spaţiului
înconjurător.
Prin proporţiile sale şi liniile fuide, Captur evocă mişcare,
iar ca sursă de inspiraţie pentru desenarea exteriorului au stat
sporturile extreme, a declarat Julio Lozano, designerul care s-a
ocupat de exterior. Renault Captur Concept adoptă noua identitate
frontală aplicată conceptului DeZir.
Renault Captur Concept este un crossover sportiv propulsat de un
motor diesel de 1,6 litri. Motorul este în sine o premieră, puterea
dezvoltată de acesta fiind de 160 CP, ceea ce înseamnă că puterea
specifică a acestui propulsor este de 100 CP pe litru. Cei de la
Renault declară că puterea maximă este de 380 Nm disponibilă de la
1.750 Nm, facilitând astfel acceleraţii puternice de la turaţii
foarte joase.
Tracţiunea este asigurată de o cutie automată cu dublu ambreiaj,
iar puterea este transmisă la sol prin intermediul anvelopelor de
22 inch. Pentru a asigura tracţiune şi pe suprefeţe cu aderenţă
precară, Captur este echipat cu sistemul RX22. Dacă una din cele
două roţi motoare pierde aderenţa RX22 întră în acţiune şi
blochează diferenţialul.
Dimensiuni
|
|
Lungime
|
4,223
|
Lăţime
|
1,950
|
Înălţime
|
1,586
|
Garda la
sol |
261
|
Ampatament
|
2,624
|
Ecartament
faţă |
1,684
|
Ecartament
spate |
1,684
|
Date tehnice
|
|
Motor
|
Energy dCi
160 Twin-Turbo |
Putere
|
118kW
(160hp) |
Cilindree
|
1,598
cmc |
Emisii
CO2 |
99g/km
|
Cuplu
maxim |
380Nm
|
Viteză
maximă |
210
km/h |
Transmisie
|
EDC
(Efficient Dual Clutch) |
Dimensiuni
anvelope |
250/40
R22 |
Coeficient
aerodinamic |
0.31
|
Greutate
|
1,300
kg |
Acceleraţei
0-100 km/h |
8
secunde |