Prețurile cresc, calitatea scade. Un test realizat de ADAC ne arată cât de calitative sunt mașinile noi
Un test realizat de ADAC a scos la iveală care sunt mărcile la care calitatea lasă de dorit. Au fost testate 580 de modele.
O evaluare actuală arată cum calitatea este din ce în ce mai proastă pentru multe modele, dar și mai bună pentru altele. Modul în care s-au dezvoltat mașinile noastre în ultimii ani este fascinant. Chiar și mașinile mici frânează acum autonom în situații periculoase, sunt mereu online, iar unele vehicule deja se avertizează reciproc asupra pericolelor. Mașinile nu mai sunt doar un mijloc de transport, ci computere pe roți.
Tehnologia are o și un dezavantaj: este scumpă. Deci producătorii trebuie să economisească în altă parte. Locul de unde se taie este adesea calitatea materialului și a prelucrării, după cum au descoperit inginerii de testare ADAC. 580 de modele de vehicule diferite au fost analizate și comparate între ele. A fost examinat și modul în care modelele actuale au funcționat în comparație cu predecesorii lor.
Mașini mici
Nu este de mirare că mașinile scumpe sunt în general mai meticulos finisate și au materiale de calitate superioară. Acest lucru se aplică tuturor claselor de vehicule. De exemplu, Toyota Aygo, care avea un preț de 10.000 de euro. Fețele ușilor au metal expus în loc de materiale plăcute la atingere, iar plafonul arată de parcă ar fi fost făcut dintr-o cutie de ouă. În plus, partea de dedesubt a mașinii nu este bine protejată.
Mașini de clasă medie
Lucrurile stau aproximativ la fel și în clasa medie, acolo unde Audi A4 este unul dintre cei mai bine cotați candidați. Mașinile create mai mult pentru piața din SUA au scoruri mai mici, din câte se pare. Vorbim aici de mașini precum Subaru Outback, Toyota RAV4 sau Mitsubishi Outlander.
Clasa premium
Conform ADAC, Mercedes C-Class și actualul Audi A3 Sportback nu mai îndeplinesc cerințele unui model premium. Faptul că prețurile au crescut semnificativ în comparație cu predecesorii chiar nu face lucrurile mai bune. Cei de la ADAC au fost foarte dezamăgiți de noua Clasă C. În timp ce calitatea materialului predecesorului încă îndeplinea cele mai înalte standarde, tabloul de bord, tunelul central și panourile ușilor noului model sunt acoperite cu materiale moi în zona superioară. În timp ce compartimentele ușilor predecesorului erau încă din plastic moale, o grămadă de chei alunecă zgomotos înainte și înapoi în rafturile dure ale noii generații.
Pe de altă parte, există unii producători de volum care încearcă vizibil să ofere clienților materiale de calitate bună, în ciuda prețurilor relativ mici ale vehiculelor. Mazda 3 merită o mențiune specială aici datorită interiorului său calitativ în raport cu prețul cerut.
Un test care arată că Grupul VAG este pe o traiectorie descendentă
Grupul Volkswagen este în prezent în declin. Audi A3 i-a dezamăgit pe cei de la ADAC. De exemplu, panourile ramelor ușii au fost omise, tabla goală este vizibilă sub podeaua portbagajului și chiar și în interior.
De asemenea, calitatea din Volkswagen Golf a scăzut odată cu schimbarea modelului de la Golf 7 la Golf 8. Capota nu mai are un amortizor care facilitează deschiderea capotei și o menține deschisă. În plus, a dispărut pâsla din torpedo și materialul textil de pe stâlpii A. Lucruri aparent mărunte, dar care afectează per total impresia de calitate.
Rezultatul testului este că nu la toate mărcile calitatea scade. Există fluctuații din cauza faptului că producătorii sunt forțați să facă economie de materiale.
Sursa: ADAC