În data de 12 iulie a avut loc dezvăluirea lui Maserati Grecale în România.
Odată cu lansarea modelului Grecale, Maserati pătrunde într-un nou segment, D-SUV de lux, completându-și oferta după lansarea lui Levante. Grecale va fi primul SUV complet electric din istoria Maserati.
Trei versiuni sunt disponibile:
-GT, propulsat de motorul mild hybrid cu patru cilindri capabil să livreze 300 CP;
-Modena, cu motorizare mild hybrid cu patru cilindri de 330 CP;
-Trofeo, echipat cu motorul V6 pe benzină de 3.0 litri și 530 CP bazat pe propulsorul Nettuno ce echipează supercarul MC20.
Pentru a completa gama, Grecale Folgore, versiunea 100% electrică cu tehnologie 400V va fi lansată anul viitor.
Noul SUV se remarcă în ceea ce privește spațiul interior și confortul, oferind un set impresionant de caracteristici ”best in class”. Este cel mai bun din acest segment la capitole precum spațiul interior, manevrabilitate, accelerație (0-100 km/h în 2.8 secunde pentru Trofeo), viteză maximă (285 km/h – din nou pentru Trofeo), calitatea audio și utilizarea pe scară largă a materialelor de calitate precum lemnul, fibra de carbon și pielea.
Grecale are 4.846 mm lungime cu un ampatament de 2.901 mm, o înălțime de 1.670 mm, o lățime de 2.163 mm (inclusiv oglinzile exterioare), cu ecartamentul spate de 1.948 mm (și chiar mai mare pentru Trofeo). Portbagajul are o capacitate de la 535 litri la 570 litri, în funcție de versiune.
Digital pentru prima dată, se transformă într-un veritabil concierge accesibil prin comenzi vocale. Totul este disponibil printr-o simplă atingere, estetica interioară fiind extrem de curată. Tehnologia este controlată prin intermediul ecranelor tactile: display-ul mare de 12.3 inchi amplasat central, cel mai mare ecran instalat într-un Maserati, un alt ecran de 8.8 inchi pentru comenzi suplimentare și un al treilea pentru pasagerii din spate.
Experiența de la volan este gestionată de sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant (MIA), de sistemul infotainment de ultimă generație și de Maserati Connect.
Manevrabilitatea noului SUV este oferită de noul sistem 100% Maserati Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) și de controlul la 360° pe care îl oferă asupra mașinii. Opțiunea de control complet se traduce printr-o distincție clară între diferitele moduri de conducere: COMFORT, GT, SPORT, CORSA (doar pentru Trofeo) și OFF-ROAD.
Habitaclul este echipat cu un cluster digital color TFT standard de 12,3 inchi cu 4 configurații diferite (Classic, Evolved, Relaxed și Corsa – numai pentru Trofeo); un display de 8,8 inchi cu funcții multiple și control inteligent al gesturilor și Head Up Display (opțional), pentru a îmbunătăți siguranța și confortul la bord. HUD-ul are funcția de a face disponibile imediat câteva date utile de conducere, fără ca șoferul să-și ia ochii de la drum.
Riscul accidentelor este mai mic, iar șoferul este mai puțin stresat în timpul călătoriilor lungi. Siguranța la condus este garantată de prezența sistemelor ADAS, precum cruise control, asistență la parcare, camera pentru marșarier (oferită standard), asistență activă la conducere, iar în plus față de toate acestea, opțional, clientul își poate echipa mașina cu ACC, cameră cu vedere panoramică sau recunoașterea semnelor de circulație.
Pentru echiparea Grecale Modena prețurile încep de la 71.400 euro fără TVA (84.966 euro cu TVA), iar pentru performantul Grecale Trofeo prețul este de 95.780 euro fără TVA (113.978 euro cu TVA).
În echiparea Grecale GT intră planșa de bord digitală de 12,3 inchi și un al doilea ecran tactil de 8,8 inchi, sistem audio Sonus Farber, climatizare în două zone, jante aliaj Thetis de 19 inchi, blocuri optice full LED, frână de parcare electrică, inserții cromate.
De la echiparea Grecale Modena în echiparea de serie intră suspensia adaptivă Skyhook și jantele de aliaj Etere de 20 inchi. Pentru nivelul de top, Grecale Trofeo are jante de 21 inchi Crio, etriere de culoare roșie, sistem de evacuare Trofeo cu patru terminații.
Dezvoltat la Maserati Innovation Lab din Modena, noul SUV este produs la uzina Cassino.