O premieră mondială a avut loc în România. MINI SE a luat startul într-o cursă de viteză

Autor: Elena Luchian 12 oct. 2020 Știri auto

O premieră mondială a avut loc în România. MINI SE a luat startul într-o cursă de viteză. S-a întâmplat în ultima etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă, Trofeul Opel Brașov.

GALERIE FOTO

MINI Cooper SE cu motor electric a fost transformat în mașină de curse în cadrul proiectului Vitesco Technologies MINI Electric Racing. Mașina cu motor electric sincron, 184 de cai putere, 270 Nm și anvelope de stradă Michelin Pilot Sport 4 a plecat în cursă cu modificări minime. Pentru a se alinia normelor impuse într-o competiție de viteză, MINI electric a rămas fără scaunele standard și fără banchetă, dar a primit un rollcage performant, scaune și centuri speciale. Toate acestea au echivalat cu o reducere a greutății cu 150 de kilograme.

Obiectivul echipei este de a reduce timpul pe kilometru cu aproximativ 3-4 secunde. Sunt astfel necesare modificări la suspensie, un nou management termic și pneuri de competiție.

MINI Cooper SE electric la Viteza in Coasta (1)

La volanul lui MINI Cooper SE cu viteza limitată la 150 km/h, s-a aflat pilotul Andrei Barbu. Acesta a revenit în Campionatul Național de Viteză după o pauză de patru ani.

MINI SE și-a depășit propriile limite

„Am pornit în aventura asta destul de sceptic în privința performanțelor mașinii[…] Am descoperit o mașină electrică ce are potențialul de a deveni cel puțin la fel de rapidă precum modele termice cu puteri similare. Dacă nu chiar mai rapidă, ținând cont de faptul că motorul electric dezvoltă un cuplu foarte bun, disponibil instantaneu,” explică Andrei.

MINI cu emisii zero a încheiat etapa în a doua jumătate a plutonului. Cel mai bun tim pentru urcarea de 5 kilometri pe drumul a fost de 3:07,478. Acesta echivalează cu o viteză medie de 96 km/h.

Chiar și în condiții de rulare la limită, bateria de 32,6 kWh a avut resursele necesare.

„Etapa a fost foarte valoroasă pentru noi. Am învăţat foarte multe despre consum în regim de competiţie, despre recuperare, management termic. Dar şi despre care trebuie să fie următorii paşi în dezvoltarea proiectului”, spune Alex Şeremet, manager de comunicare BMW Group România.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide