Iată o premieră cu adevărat interesantă pentru clasa compactă: primul motor cu o cilindree de doar 1,0 litri ajunge sub capota unui hatchback din acest segment. Este vorba despre noul Ford Focus, care, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, lansează o versiune dotată cu motorul 1.0 EcoBoost, ducând mai departe moda downsizing.
Ford Focus 1.0 EcoBoost va intra în showroom-uri chiar din 2012, deci nu vorbim doar de un exerciţiu de genul show-car. Motorul 1.0 EcoBoost va mai echipa, de altfel, şi monovolumul compact Fod C-Max, precum şi monovolumul de clasă mică Ford B-Max (care se va produce la Craiova).
Conform oficialilor, motorul 1.0 EcoBoost garantează performanţe similare unui motor aspirat convenţional de 1,6 litri, dar asigură emisii CO2 sub bariera celor 120 g/km. Deşi recent Ford a prezentat o versiune Econetic pentru Focus, echipată cu motor diesel de 1,6 litri, iată că dorinţa inginerilor este de a face legea şi în domeniul motoarelor pe benzină în clasa compactă.
Motorul EcoBoost are trei cilindri şi este propus în două versiuni de putere: 100 CP, respectiv 120 CP. Prima versiune este combinată cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, în timp ce a doua are dreptul la o cutie manuală cu 6 trepte, pentru o eficienţă mărită.
Motorul a fost dezvoltat la centrul Dunton Technical Centre, din Marea Britanie, unde specialiştii au acordat o atenţie deosebită turbocompresorului. Răspunsul rapid al turbinei, care poate ajunge la o turaţie de 250.000 rpm, asigură obţinerea cu uşurinţă a unui cuplu maxim al motorului de 170 Nm, obţinut pe o plajă foarte bună de turaţie: 1.300 – 4.500 rpm (valabil pentru versiunea de 120 CP).
Mai multe detalii despre performanţele şi cifrele de consum ale lui Ford Focus 1.0 EcoBoost, în curând.