Premieră europeană. Noua generație Nissan X-Trail ajunge pe Bătrânul Continent
Nissan anunță lansarea pe piața europeană a modelelor celei de-a patra generații X-Trail, unul dintre cele mai apreciate modele ale mărcii atât pe Bătrânul Continent, cât și în afara lui. De la debutul acestui model din urmă cu mai bine de două decenii și până în ziua de astăzi, X-Trail s-a vândut în aproape șapte milioane de unități la nivel global, ceea ce nu este deloc de neglijat.
Modelele noii generații X-Trail au la bază platforma CMF-C și pot fi comandate pe piața europeană atât într-o configurație cu cinci locuri, cât și cu șapte locuri. Constructorul nipon nu a uitat de modelele generațiilor precedente, noul X-Trail preluând o parte din ADN-ul care a făcut cunoscut acest nume timp de peste 20 de ani. Noua generație ne este prezentată cu un ampatament rămas la aceleași dimensiuni, 2.706 mm. Totuși, noile modele au niște dimensiuni ușor mai mari, câștigând 21 mm în lungime (4.681 mm), 20 mm în lățime (1.840 mm), respectiv 20 mm pe înălțime (1.730 mm).
Din punct de vedere al înfățișării exterioare nu sunt foarte multe de zis, linia de design adoptată de noul X-Trail fiind deja prezentată încă din anii trecuți. Clienții vor putea opta pentru caroserie pentru una din cele zece culori disponibile. Există chiar și cinci combinații în două tonuri, ceea ce înseamnă că în total sunt disponibile 15 opțiuni la acest capitol.
Totul arată foarte bine și la nivelul habitaclului, acolo unde cei de la Nissan oferă materiale de calitate superioară și mult bun gust. Noul X-Trail are încă comenzi simple și intuitive pentru controlul încălzirii și aerului condiționat. De asemenea, pot fi observate încă butoane prin care pot fi controlate funcțiile ecranului central. În spatele volanului remarcăm un ecran digital de 12.3 inci cu conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, dar și un sistem Head-Up Display de 10.8 inci.
Noul X-Trail este echipat cu sistemul e-Power
X-Trail este al doilea model din gama europeană Nissan echipat cu sistemul inovator de proprulsie e-Power. Mai exact, noul sistem este compus dintr-o baterie și un grup motopropulor integrat cu un motor pe benzină cu trei cilindri și raport de compresie variabil (1.5 litri, 204 cai putere), un generator de putere, un invertor și un motor electric situat în partea frontală de 150 kW. De menționat însă că roțile sunt mișcate practic doar de motorul electric, unitatea pe benzină având doar rolul de a genera electricitate.
Exclusiv alături de sistemul e-Power poate fi adus în discuție și sistemul de tracțiune integrală e-4ORCE. În acest caz va mai fi adăugat un motor electric de 94 kW pe puntea spate, puterea mașinii ajungând astfel la un total de 213 cai putere. În aceste condiții, sprintul de la 0 la 100 km/h va putea fi realizat în 7 secunde.
Cei care nu vor opta pentru sistemul e-Power vor avea la dispoziție motorul turbo pomenit în rândurile anterioare, echipat cu tehnologie mild-hybrid de 12V. Unitatea va dezvolta 163 de cai putere și un cuplu maxim de 300 Nm și va fi oferită doar în combinație cu o transmisie variabilă continuă Xtronic și cu tracțiune față.
VIDEO:
Sursa; Nissan