Brandul Volkswagen renunţă la sedanul său Jetta pentru pieţele europene deoarece se concentrează pe revigorarea vânzărilor din Statele Unite.
Oficialii VW au declarat că a şaptea generaţie Jetta a fost concepută pentru a răspunde nevoilor clienţilor de pe pieţele de peste ocean: „nu există planuri pentru o versiune europeană”.
VW a prezentat duminică noul Jetta la show-ul de la Detroit. Jetta reproiectat este mai mare decât versiunea precedentă, are o dinamică de conducere îmbunătăţită şi tehnologii actualizate de siguranţă şi infotainment.
Jetta va utiliza platforma globală MQB a producătorului auto, care susţine şi modelele precum Golf hatchback.
Sedanul va continua să fie alimentat de un motor turbo de 1,4 litri de 150 CP, dar va fi acum cuplat fie cu o transmisie automată cu 8 trepte, fie cu o transmisie manuală cu şase trepte, sporind eficienţa consumului de combustibil. Modelele cu transmisii automate vor veni în mod standard cu un sistem start-stop pentru a îmbunătăţi economia de combustibil. Farurile LED-ul vor fi în dotarea standard.
În interiorul cabinei, Jetta va avea un cockpit asemănător cu Golf, inclusiv sistemul opţional Infotainment Car-Net, compatibil cu aplicaţiile Apple CarPlay, Android Auto şi MirrorLink.
Cele două nivele superioare JETTA, SEL şi SEL Premium, vor veni standard cu afişajul Digital Cockpit, permiţând afişarea reconfigurabilă a datelor, inclusiv a navigaţiei. De asemenea, opţional vor fi dotate cu scaune încălzite şi ventilate, control climatic pe două zone şi iluminare ambientală personalizabilă cu 10 culori.
Jetta este unul dintre cele mai vândute modele VW. Cu toate acestea el a fost retras de pe piaţa europeană din cauza vânzărilor modeste din ultimii ani.