Pozele care pun Mitsubishi pe locul 1 la design la ora asta (galerie foto)

Publicat: 05 10. 2017, 13:34

Prin 1992, când ne trezeam din amorţeala celor 50 de ani de zile negri şi întuneric laolaltă, japonezii făureau o legendă care avea să ajungă la numărul 10. Au luat un Lancer şi au pus pe el un motor pe care l-au păstrat 24 de ani de zile. O variantă originală şi evoluţii peste evoluţii ale lui şi ale caroseriei. Aşa cum transmite şi numele. Evolution sau Evo este Lancer-ul pe care – în principiu – şi l-ar dori orice om normal din lumea asta.

Acelaşi motor de 2 litri turbo, 4 cilindri în linie, a stat sus în topul 0-100 km/h un sfert de secol. Vă daţi seama? Alţii se zbăteau cu V8-uri, iar Mitsubishi a mers toată viaţa modelului Lancer Evo pe un L4. Diferenţă ca de la cer la pământ sau ca de la L la V în alfabet.

Evo a mai avut ceva care-l plasa indiscutabil în liga maşinilor complete de raliu adaptate pentru stradă. Tracţiunea integrală care l-a pus mereu umăr la umăr cu Subaru WRX Sti – în jurul celor două, atât, s-a învârtit istoria street rally din 1990 până azi. Ok, au mai fost poate un Type R, chiar Honda S2000 (care a furnizat cel ami bun raport natural cai putere / litru), Megane RS, Ford Focus RS, Seat Leon Cupra. Toate au venit însă cu un defazaj comparativ cu Evo şi STi.

A 10-a generaţie Evo şi ultima a fost scoasă în 2007, cu 300 de cai putere, cutie de viteze cu dublu ambreiaj şi 0-100 km/h în 4.5 secunde pentru versiunile pentru piaţa din Japonia.

Azi, Mitsubishi e un producător care vede numai SUV-uri în faţa ochilor şi care a lăsat producţia de Lancer-uri numai pentru Japonia. Lucrurile bune se întâmplă însă atunci când nu le mai aştepţi, când speranţa a murit de multă vreme.  

La Salonul Auto de la Tokyo, Mitsu o să vină cu un concept e-Evolution, o maşină electrică plină de cai putere. Problema e însă că maşina nu va fi un sedan clasic, ci un crossover. Adică mai mult spre SUV.

Noul Evolution o să aibă 3 motoare, două pe spate şi unul pe faţă. Japonezii nu au dat detalii despre putere şi performanţă, însă au ţinut să ne asigure că maşina va fi la nivelul digital de azi, cu o unitate dotată cu inteligenţă artificială. 

Autor Alexandru Banu