Povestea lui Daimler DS 420, limuzina dispărută fără urmă
Daimler DS420 este limuzina dispărută fără urmă și fără nicio legătură cu Mercedes-Benz. Nu oricine putea să o aibă.
Daimler DS420 a fost construită în Anglia, în perioada 1968-1992. A fost construită anume pentru șefi de stat și VIP-uri. Jaguar a achiziționat compania Daimler în anul 1960. În 1966, British Motor Corporation a achiziționat Jaguar. Limuzine precum Vanden Plas Princess și Daimler DR450 erau deja în portofoliul Jaguar. Noul proprietar a decis să renunțe la cele două modele concurente și să construiască Daimler DS420. Producția a început în iunie 1968 la uzina din Kingsbury.
Litera “D” din denumirea modelului venea de la Daimler. “S”-ul arăta o ordine a modelelor din gamă, DS-ul fiind un succesor al DR-ului. Cifrele erau un incidiu cu privire la motorizarea limuzinei. Aceasta era pusă în mișcare de un motor de 4,2 litri. Mașina are nu unu, ci două rezervoare, fiecare cu propria pompă electrică de benzină. șoferul poate selecta unul dintre cele două cu ajutorul unui comutator instalat în bord.
Era o mașină cu proporții generoase. Măsura 5 metri și 74 de centimetri în lungime, având un ampatament de 3 metri și 58 de centimetri. Grila era preluată de la o altă limuzină, Daimler Sovereign, iar farurile erau de la Jaguar 420G.
Daimler DS420 nu se mai produce din 1992, dar este încă în flota unor case regale
Limuzina nu se mai produce de aproape 30 de ani. Dar se regăsește încă în flota unor case regale precum Marea Britanie, Suedia, Danemarca și Luxemburg. Câteva au ajuns și în România. ÎPS Teodosie a folosit o astfel de mașină în timpul unei vizite la Suceava, în urmă cu trei ani.
Legenda spune că o mașină care ar fi trebuit folosită de Prințul Philip la vizita sa în România, în anul 2001, a fost uitată în București.
Șoferul stă pe o banchetă, nu pe un scaun convențional. Modelul era disponibil cu o configurație cu trei locuri pentru pasageri, orientate către sensul de mers și alte trei, care luau loc pe scaune pliabile.
Un pic mai compact și cu 350 de kilograme mai ușor decât un Rolls-Royce Phantom VI, Daimler DS420 avea și un preț mai mic, aproape jumătate din cel cu care putea fi achiziționat un Rolls-Royce Silver Shadow, de exemplu.
Limuzina Daimler, clienți celebri
Printre pasagerii importanți transportați la bordul unei limuzine Daimler DS420 au fost Regina Elisabeta a II-a și Prințul Philip. Iar în 1997, un model modificat a transportat sicriul Prințesei Diana.
Englezii au livrat astfel de limuzine către casele regale din Spania, Suedia și Danemarca, Luxemburg și Monaco. Regele Hussein al Iordanului, sultanul Qaboos al Omanului și regele Yahya Petra al Malaeziei au fost printre capetele încoronate care au avut un DS420.
Și hoteluri de lux au inclus astfel de mașini în flotele lor.
Fotografiile alb-negru de acum jumătate de secol arată că DS420 avea la bord, încă de la sfârșitul anilor ’60, telefon, televizor, fax și frigider.