Am povestit mult şi multe ieri despre A Klasse. Am refăcut împreună aici istoria unui model care a pornit prost şi a ajuns gamechanger pentru Mercedes şi un rival 100% pentru BMW şi Audi care luaseră avans de ceva vreme. Dacă A3 şi Seria 1 câştigau dinainte să intre pe teren, acum vorbim despre prelungiri şi penalty-uri la care nu prea te poţi pune cu un A 40 sau chiar 45 AMG. Am văzut în articolul de ieri despre care am vorbit 3 rânduri mai sus cum ar putea să arate viitorul A Klasse, o randare 3D a lui Andrei Avarvarii pentru Autobild Germania.
Acum vedem şi interiorul, fascinant de gadget-izat. Poate prea mult pentru unii. Cumpărătorii vor putea alege între combinaţii de display-uri atât pentru instrumentarul de bord, cât şi pentru zona de infotainment. Vei putea să combini dimeniunile de 7 cu cele de 12.3 inci pentru ambele zone. Ne place că ambele display-uri sunt in your face, cum se zice în engleză, o expresie potrivită în româneşte pentru cum sunt poziţionate. Nu sunt incluse în planşa de bord, ci sunt ieşite, ca şi cum cineva le-ar fi sprijinit într-un echilibru precar pe bord şi nu în bord.
Celelalte elemente au fost şi ele împrumutate de la E Klasse şi chiar S. Sunt elemente noi care fac o maşină cu totul nouă din actualul A Klasse, facelift-at la sfârşitul lui 2015. Modelul nou se va lansat cel mai târziu la jumătatea lui 2018, asta dacă Mercedes nu-l va scoate la vedere chiar mai devreme, la Salonul Auto de la Detroit.
Nemţii au promis mai mult spaţiu şi pe onoarea lor că va fi. Va fi mai mult spaţiu la capul pasagerilor-spate şi +30 de litri în portbagaj (370 litri în total).
O modificare importantă şi indubitabil un mare avantaj este subţierea montanţilorpentru îmbunătăţirea vizibilităţii cu până la 10%. Ştiţi momentele în va “învârtiţi” după stâlpii parbrizului ca să vedeţi ca lumea. Acum o veţi face cu aproximativ 10% mai uşor.
Conform Motor1, noul hatchback s-ar putea să aibă şi o variantă sedan. Da, chiar dacă există şi CLA-ul. Da, nici noi nu ştim de ce.
Autor Alexandru Banu